شواهد و بررسی‌های موجود نشان می‌دهند که نقش عوامل خطری نظیر کلسترول و فشار خون بالا، افزایش وزن، عدم فعالیت فیزیکی، مصرف ناکافی میوه‌ها و سبزی‌ها و استعمال دخانیات در مرگ و میر "بیماری‌های قلبی و عروقی" افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

مهدی هنرور متخصص بیماری‌های قلبی و عروقی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: "بیماری‌های قلبی و عروقی"، سالانه در کشورهای جان دهها هزار نفر را می‌گیرد و هزینه‌های مالی بسیاری را نیز به خانواده‌ها و سیستم بهداشتی و درمانی تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به این که نوع شیوه‌های زندگی عامل مهمی در گسترش بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است تصریح کرد: شواهد و بررسی‌های موجود نشان می‌دهند که نقش عوامل خطری نظیر فشار خون و کلسترول خون بالا، افزایش وزن، عدم فعالیت بدنی، مصرف ناکافی میوه‌ها و سبزی‌ها و استعمال دخانیات در مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

هنرور گفت: حدود 55 تا 60 درصد بیماران قلبی و عروقی که فوت کرده‌اند دارای کلسترول خون بالا و حدود 50 درصد دارای فشار خون بالا بوده‌اند.

وی یادآور شد: براساس بررسی‌ها، هم چنین 20 تا 25 درصد بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی که فوت کرده‌اند دارای مشکل اضافه وزن، 25 درصد دچار عدم تحرک فعالیت بدنی، 10 تا 15 درصد دارای سابقه مصرف ناکافی سبزی‌ها و میوه‌ها و 15 درصد نیز دارای سابقه استعمال دخانیات بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار