مبتکر مرکز رشد واحدهای فناوری جهاد دانشگاهی در شهرستان سرپل ذهاب چراغ ترمز با امنیت بالا طراحی کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فرزاد سلیمی در رابطه با طرحی چراغ ترمز با امنیت بالا گفت: طرح چراغ ترمز با امنیت بالا برای اولین بار طراحی و ساخته شده است و هیچگونه نمونه مشابه خارجی یا داخلی ندارد.

وی در ادامه افزود: جرقه ساخت این چراغ ترمز از مشکلی فنی در نقص و کامل نبودن چراغ ترمزهای کنونی شروع شد چون هنگامی که راننده در حال رانندگی است باید فاصله مناسب با ماشین جلویی را رعایت کند تا هنگام ترمز شدید یا ناگهانی، راننده عقبی بتواند بهترین عکس العمل را انجام دهد. اما زمانی که راننده جلویی پدال ترمز را فشار می دهد راننده عقبی فقط چراغ ترمز را می بیند که روشن شده و از میزان شدت ترمز خبر ندارد به ویژه در ماشین های سنگین که دید راننده پشت سرش نسبت به جاده کمتر است.

سلیمی اظهارکرد: در حال حاضر برخی ازشرکت های خودرو سازی بزرگ دنیا مثل« BMW» و «Benz» در این زمینه پیش گام شده اند به این صورت که از یک چراغ چشمک زن در پشت ماشین که فقط به صورت چشمک زن هنگام ترمز شدید به راننده های پشت سری هشدار می دهد و یا از چراغ های LEDاستفاده می کنند که فقط سرعت روشن شدن چراغ ها را بالا می برد که خود باعث افزایش هزینه برای خودرو ساز می شود.

مدیر یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد سرپل ذهاب گفت: شرکت پژو در این زمینه کارهای انجام داده که هنگام ترمز خیلی شدید فقط چراغ راهنماهای چهار طرف «فلشرها» روشن می شود.

سلیمی بیان کرد: بالا رفتن هوشیاری و دقت در رانندگی هنگام ترمز، کمتر شدن تصادفات جاده ای و خیابانی ناشی از ترمز گرفتن ها از جمله مزایای این طرح به شمار می رود.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح می توان آن را با هزینه بسیار کم به روی کلیه وسایل نقلیه اعم از ماشین های سبک و سنگین نصب کرد.

سلیمی گفت: با استفاده از چهار چراغ ترمز اضافه که کنار تک چراغ ترمزی که در پشت شیشه ماشین است و استفاده از دو فشنگی ترمز اضافه که کنار تک فشنگی ترمزی که در زیر پدال ترمز است و با وصل کردن آن به مدار برق ماشین به راحتی می توان از آن بهره برد.

وی افزود: در این روش از مدارهای پیچیده و لامپ های گران قیمت الکترونیکی استفاده نشده، بلکه از کلیدهای فشنگی و لامپ های ارزان قیمت موجود در بازار استفاده شده است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، چراغ ، طراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.