وزیر دارایی و رئیس بانک مرکزی هند اعلام کردند مبارزه با تورم در این کشور از اولویتهای آنها خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، افزایش تورم باعث تشدید گمانه زنی ها در خصوص اقدام بانک مرکزی هند به منظور افزایش نرخ بهره برای سومین بار طی چهار ماه اخیر می شود. این در حالی است که نرخ رشد اقتصادی هند به پایین ترین میزان طی ده سال گذشته رسیده است.

در همین خصوص، "پی چیدامبارام" وزیر دارایی و "راگورام راجان" رئیس بانک مرکزی هند پس از آن اعلام شد که افزایش شدید قیمتها در این کشور باعث کاهش چشمگیر محبوبیت حزب حاکم "کنگره" در انتخابات ایالتی شد، مبارزه با تورم در این کشور را از اولویتهای خود اعلام کردند.

وزیر دارایی هند همچنین بر وعده خود در خصوص نظم بودجه این کشور تاکید کرد. این سخنان وی در واکنش به نگرانی سرمایه گذاران در خصوص افزایش هزینه ها توسط حزب کنگره به منظور بهبود اوضاع اقتصادی در آستانه انتخابات سراسری ماه مه بود.

اگر چه افزایش نرخ بهره مورد استقبال فعالان تجاری و سرمایه گذاران قرار نمی گیرد، اما "چیدامبارام"در این باره گفت: این موضوع بر همه آشکار است که دولت به ناچار باید بهای تورم بالا را پرداخت کند، به ویژه در صورتی که شرایط تورمی طی مدت زمانی طولانی ادامه داشته باشد.

رئیس بانک مرکزی هند نیز در این باره گفت: تلاش ما به شدت معطوف به کنترل تورم شده است. در نهایت باید به این موضوع توجه داشت که منشا تورم، پیشی گرفتن تقاضا از عرضه است و تنها زمانی می توان آن را مهار کرد که عرضه و تقاضا به تعادل برسد.

گفتنی است که دولت "مانموهان سینگ" نخست وزیر هند به واسطه اتخاذ نکردن سیاستهای مناسب و ناتوانی در جلوگیری از شیوع فساد مالی به شدت هدف انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، تورم ، بودجه ، هزینه ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار