رییس هیات مدیره انجمن ام اس استان البرز گفت: تحریم، قیمت داروهای بیماران ام اس را چند برابر کرده است.

گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،شاهرخ آبادیان، گفت: در حال حاضر دو هزار بیمارام اس در استان وجود دارد که همه آنها می‌بایست به طور متناوب و منظم دارو مصرف کنند.

وی افزود: هر چند برخی از داروهای ایرانی این بیماران در حال حاضر به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد، اما این افراد برای تهیه داروهای خارجی که نمونه داخلی نیز ندارد، با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

آبادیان خاطر نشان کرد: تحریم‌هایی که به خصوص در دو سال اخیر بر کشور اعمال شده، باعث شده قیمت داروهای خارجی این بیماران چند برابر نسبت به گذشته افزایش یابد.

وی ادامه داد: اغلب این داروها پیش از تحریم نیز گران بودند و با اعمال تحریم‌ها قیمت‌های آنها صعودی افزایش یافته، به طوری که حتی بیمارانی که دارای تمکن مالی هستند نیز برای تهیه آنها مشکل دارند.

آبادیان تصریح کرد: برخی از بیماران ام اس در مصرف داروهای ایرانی مشکل دارند، چرا که سیستم بدنی آنها نمی‌تواند با داروهای ایرانی سازگار شود.

رییس هیات مدیره انجمن ام اس استان البرزدر پایان گفت: باید تسهیلات و خدمات ویژه ای برای بیماران ام اس استان البرز در نظر گرفته شود تا این افراد جز درد بیماری، فشارهای روحی ناشی از عدم توان اقتصادی در تهیه دارو را متحمل نشوند.

انتهای پیام/م
منبع: ایسنا
برچسب ها: البرز ، بیمار ، ام اس ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.