قدرت نظامي و سياسي گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه کاهش و درگيري ها بين گروه هاي مسلح در اين کشور افزايش يافته است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه تلويزيوني المنار با اعلام اين مطلب افزود : افراد مسلح وابسته به گروه موسوم به جبهه اسلامي ، کنترل مقر ستاد مشترک ارتش موسوم به ارتش آزاد سوريه را در نزديکي گذرگاه مرزي باب الهوي در ترکيه به دست گرفته‌اند.

احمد فرحات گزارشگر المنار در گزارشي گفت : تحولات شتابان ميداني در سوريه نشان مي دهد که قدرت موسوم به ارتش آزاد سوريه از نظر نظامي و سياسي کاهش يافته است در صورتيکه اين ارتش در واقع هسته اوليه گروه هاي مسلحي است که با دولت سوريه از ابتداي بحران سوريه وارد جنگ شده‌اند.

علت کاهش قدرت ارتش آزاد سوريه نيز جدايي ها و استعفاها و همچنين پيوستن شمار زيادي از گردانهاي تحت امر اين ارتش به شبکه القاعده و شعبه هاي آن يعني گروه دولت اسلامي در عراق و شام ( داعش ) و جبهه النصره و همچنين جبهه اسلامي است. فرحات گفت شبکه القاعده و جبهه اسلامي  هر وقت که فرصت مي کنند مي خواهند بر مناطق تحت نفوذ ارتش آزاد سوريه به ويژه مناطق مرزي کنترل پيدا کنند به خصوص آنکه مناطق مرزي با جهان خارج در ارتباط است.

کنترل بر گذرگاه هاي مرزي بين سوريه و ترکيه يک هدفي است که بيشتر گروه هاي مسلح آن را نصب العين خود قرار داده اند زيرا کنترل بر اين مناطق ، ورود تسليحات ، پول و افراد را امکان پذير و حتي فروش نفت سرقتي از چاه هاي نفتي دير الزور را تسهيل مي کند.

افراد مسلح وابسته به جبهه اسلامي پس از درگيري هاي شديد توانستند مقر ستاد مشترک ارتش آزاد سوريه و انبارهاي اسلحه را در يک منطقه مرزي در گذرگاه باب الهوي در مرزها با ترکيه به تصرف خود در آورند .

پايگاه هاي اينترنتي وابسته به مخالفان به نقل از ارتش آزاد سوريه روايت ديگري را نقل و اعلام کرده اند و عناصر داعش به روستاي باب سقا در حومه ادلب يورش بردند و بخشهايي از انبارهاي وابسته به ستاد مشترک ارتش آزاد را تصرف کردند همين باعث شد احرار الشام وابسته به جبهه اسلامي وارد عمل شود و از عناصر ارتش آزاد حمايت کند و کنترل انبارهاي تسليحات و مهمات و جنگ افزارهاي سنگين را به دست بگيرد. جدايي و اختلافات بين گروههاي مسلح در شهر رقّه عملا ديده مي شود و افراد مسلح وابسته به النصره و داعش درگير شدند که شماري کشته بر جاي گذاشت.

ديده بان سوري مخالف ( مستقر در لندن) اعلام کرد درگيريها بين دو طرف وابسته به القاعده زماني رخ داد که يکي از عناصر داعش در ايست بازرسي النصره از دستور توقف سرپيچي کرد. علاوه بر درگيريها بين خود افراد مسلح ، تصفيه حسابها نيز ادامه دارد و دو افسر از ستاد مشترک وابسته به ارتش آزاد در منطقه ماير در حومه ادلب کشته شدند. منابع مخالفان گفتند عناصر ارتش آزاد سوريه در شمال اين کشور در حالتي از نگراني به سر مي برند.

انتهاي پيام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار