مهمترین عناوین بین الملل

مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌
دالایی لاما روز جمعه در پیام تسلیتی به خانواده نلسون ماندلا، رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی و قهرمان مبارزه با آپارتاید ، اعلام کرد با درگذشت ماندلا « دوستی عزیز » را از دست داده است ؛ دوستی که نماد انسانی شجاع ، کامل و پایبند به اصول بود.
شبکه سوريه اعلام کرد شماري از ترويستها در حومه شرقي حماه به هلاکت رسيدند .
انریکو لِتا نخست وزیر ایتالیا در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت نلسون ماندلا گفت ایتالیا « درسی را که نلسون ماندلا به ما داد فراموش نخواهد کرد.»
در پی حضور گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان در بین تظاهرکنندگان اوکراینی در کیف ، دمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه روز جمعه حضور مسئولان خارجی را در تجمعات اعتراضی در اوکراین « مداخله در امور داخلی » این کشور دانست.
جدا شدن گروه تکفیری جبهه اسلامی وابسته به عربستان سعودی از ستاد ارتش آزاد سوریه، اصلی ترین گروه مسلح مخالفان این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است.
کارشناس لبنانی تاکید کرد تنش میان لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منابع نفت و گاز دریای مدیترانه می تواند به جنگ منتهی شود.
خودروي بمبگذاري شده در برابر دفتر نخست وزير سومالي منفجر شد .
نشست سران آفريقا و فرانسه درباره صلح و امنيت در آفريقا آغاز شد .
بخش آزادیها و حقوق بشر جمعیت ملی الوفاق اسلامی در بحرین نگرانی شدید خود را از وضعیت بازداشت شدگان در زندان های رژیم آل خلیفه اعلام کرد.
وزرات کشور بحرین، میثم السلمان، رییس بخش آزادی‌های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین را به اتهام برگزاری کنفرانس مطبوعاتی و تحریک علیه حکومت، احضار کرد.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز جمعه ضمن ابراز تأسف از درگذشت نلسون ماندلا رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی و قهرمان مبارزه با نژادپرستی ، اعلام کرد وی با تلاش های خود آفریقای جنوبی جدیدی به وجود آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار