به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شهرام جباری زادگان گفت: برخلاف برخی سنجش ها که اعلام شده اجرای طرح دوچرخه سواری به دلایلی همچون کوهپایه ای بودن شهر تهران و اختلاف سطح با شکست مواجه شده است ، باید بگویم ما به دنبال توسعه شرقی _ غربی خطوط دوچرخه سواری هستیم .
وی اعلام کرد: حرکت دوچرخه در ارتفاع جنوب به شمال متر به متر می شود و همین موضوع توسعه شمالی -جنوبی را با مشکل رو به رو می کند.
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با بیان اینکه نیمی از خیابان های پر تردد شهر به خطوط دوچرخه سواری مجهز شده است، تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین ایستگاه های دوچرخه در منطقه 8 تهران راه اندازی شده که در مناطق 21 و 22 نیز این طرح برای تردد محله ای با استقبال مواجه شده و در حال گسترش است .
وی با بیان اینکه شرایط اجتماعی نقش پررنگی در استفاده از دوچرخه در سطح محلات دارد، تاکید کرد: در شهرهای پیشرفته جهان ، دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه غیر موتوری با حداقل هزینه ها و مالیات به عنوان یک مد حمل و نقلی جا افتاده است و ما نیز باید در کلانشهر تهران به این سمت حرکت کنیم .
جباری زادگان با بیان اینکه این پروژه هنوز جای کار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر آلودگی های تهران سبب شده که علاقه مندان در گروه های مختلف سنی ، رغبت کمتری به دوچرخه ساری نشان دهند و ما امیدواریم با عزم ملی و اراده مردمی ، استفاده از دوچرخه در راستای کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامت شهروندان تهران به خواسته مردم تبدیل شود تا امکان رشد و توسعه این طرح به ویژه به منظور جابه جایی ها در سطح محلات بیشتر فراهم آید.