دومین همایش علمی و پژوهشی امام سجاد (ع) با موضوع فرقه های نوظهور عامل اختلاف در امت اسلامی در شهرستان بستک برگزار شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس سرپرست اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان بستک هدف از برگزاری این همایش را ایجاد اتحاد شیعه وسنی بر محور امام سجاد (ع) عنوان کرد.

حجت الاسلام شیبانی افزود: توزیع 600 جلد صحیفه سجادیه در اداره ها ، دانشگاه ها و مدارس و برگزاری مسابقات قرآنی و صحیفه سجادیه از برنامه هایی بود که در حاشیه این همایش برگزار شد.

در این همایش اندیشمندان شیعه وسنی از استان و کشور حضور داشتند امام جمعه شهرستان بستک در این مراسم شناخت فرقه های انحرافی ، شناساندن آن ها به مردم و مقابله نرم و اخلاقی با فرقه های انحرافی را از راه های مقابله به این فرقه ها دانست.

حجت الاسلام منصوری افزود: هدف اصلی فرقه های نوظهور از بین بردن آرامش در زندگی امت اسلامی است.

سید حسن توانا از اندیشمندان اهل سنت شهرستان بستک نیز در این همایش گفت: امام سجاد (ع) پس از واقعه کربلا با تربیت امت رسول ا.

تلاش های با ارزشی را برای گسترش مفاهیم عمیق اسلامی انجام دادند.

این اندیشمند اهل سنت افزود: اگر همه فرقه ها و مذاهب اسلامی این بزرگوار را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند همه مشکلات و تعصب های نادرست از بین می رود.

حجت الاسلام اعوانی از پژوهشگران حوزه و دانشگاه نیز راه شناخت فرقه های انحرافی را شناخت قرآن و مفاهیم عمیق اسلامی عنوان کرد و گفت: افرادی که با امام حسین(ع) جنگیدند همان فرقه های انحرافی بودند.

در پایان این مراسم از 20 دانش آموز برتر در مسابقات قرآنی و صحیفه سجادیه بستک تجلیل شد./س

 اتتهای خبر/
برچسب ها: همایش ، امام سجاد ، بستک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.