فوتبالیستی با تابعيت دوگانه فرانسوي - الجزايري از برادر امير قطر به علت حضور و زندگي اجباري بيش از يكساله خود در اين كشور، و كلاهبرداري و باج خواهي مالي شكايت مي‌كند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم ، زهير بلونيس از برادر امير قطر كه رياست باشگاه فوتبال الجيش را برعهده دارد، به علت بازداشت بيش از يكسال خود در قطر به دادگاهي در فرانسه شكايت مي‌كند.

فرانك برتون وكيل زهير بلونيس دركنفرانسي مطبوعاتي گفت: تصميم گرفتم كه اواخير هفته جاري يا اوايل هفته آينده به دفتر دادستاني كل در پاريس رفته و شكايتي را درخصوص باج خواهي مالي و كلاهبرداري و كار در شرايط غيرانساني تقديم كنيم زيرا جرايم مشخص شده در قانون جزايي به شمار مي‌رود.

هدف از اين شكايت پيگرد"كفيل" قطري زهير بلونيس است زيرا بلونيس يك خارجي است و براساس قوانين قطر بايد يك شهروند قطري كفالت او را براي سكونت و كار در قطر برعهده بگيرد و خروج او از كشور قطر نيز منوط به موافقت اين كفيل مي‌باشد.

بلونيس اخيرا بعد از 17 ماه حضور اجباري در قطر به علت درگيري با باشگاه خود اجازه خروج از اين كشور پيدا كرد.

بلونيس براي گرفتن مجوز خروج از قطر مجبور شد تا "نامه (درخواست) جدايي از باشگاه خود در تاريخ فوريه سال 2013 ميلادي را امضا كند درحالي كه تا سال 2015 با اين باشگاه قرارداد داشت و اين بدان معناست كه بين 120 تا 150 هزار دلار از حقوق خود را از دست داد. اين همان باج خواهي مالي بوده كه جرم جنايي به حساب مي آيد.

اين شكايت جوعان بن حمد آل ثاني رئي باشگاه الجيش و برادر امير قطر را مورد پيگرد قضايي قرار خواهد داد كه كفيل بلونيس به شمار مي رفت.

برتون گفت: دادستاني كل در پاريس صلاحيات رسيدگي به اين پرونده را دارد و دستگاه قضايي فرانسه مي‌تواند هرگونه جرم صورت گرفته عليه يك فرانسوي درخارج از كشور را رسيدگي كند و اين فقط در حيطه اختيارات دادگاه پاريس مي‌باشد.

بعد از ارايه شكايت، دادگاه مهلتي شش ماهه را براي معرفي قاضي تحقيقات در اختيار خواهد داشت.

درباره جزئيات ماجراي بلونيس 33 ساله بايد گفت كه وي بعد از اعتراض به باشگاه الجيش به علت طلب هاي مالي خود از ژوئن سال 2012 ميلادي نتوانست خاك قطر را ترك كند و باشگاه تاكيد كرد كه قبل از صرف نظر كردن بلونيس از اعتراض خود، اجازه خروج از قطر ندارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار