مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات شركت ملي حفاري ايران گفت: "سيستم يكپارچه ثبت زمان انتظار" و اطلاع رساني دستگاه هاي حفاري در خشكي و دريا با هدف افزایش راندمان کار راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علي دقايقي از راه اندازي سامانه ثبت و اطلاع رساني انتظارات دستگاه هاي حفاري خبر داد و گفت: با هدف افزايش راندمان كار، اطلاع رساني سريع و به هنگام به مديران و مسئولان شركت، سيستم يكپارچه ثبت و اطلاع رساني دكل هاي حفاري از سوي كارشناسان و متخصصان فناوري اطلاعات شركت ملي حفاري ايران طراحي، پياده سازي و به بهره برداري رسيد.

وي افزود: اين سامانه يك تارنماي الكترونيكي است كه در بستر شبكه يكپارچه شركت ملي حفاري ايران در تمامي مناطق نفتي كشور قابل دسترسي است.

دقايقي، توجه به عامل زمان به عنوان فاكتوري كه سبب افزايش سرعت حفاري و كاهش هزينه ها مي شود را بسيار حائز اهميت خواند و گفت: توقف عمليات حفاري و انتظارات دستگاه ها در تكميل چاه هاي نفت و گاز از نظر برنامه زمانبندي بهره برداري از چاه، بسيار مهم است و نياز به واكنش و رسيدگي سريع دارد.

وي اظهار داشت: اين سامانه بر حسب نوع توقف عمليات و ارتباط موضوع، با ارسال پيامك به صورت اتوماتيك، مديران و مسئولان مرتبط را آگاه مي كند.

مديرفناوري اطلاعات و ارتباطات شركت ملي حفاري با اشاره به سيستم هاي ماهواره اي و راديويي به كار گرفته شده در اين شركت، گفت: هم اكنون همه دستگاه هاي حفاري در اقصي نقاط ميهن اسلامي به سيستم تلفن ماهواره اي، شبكه راديويي، سيستم اتوماسيون اداري، شبكه اينترانت و در بعضي از دستگاه هاي حفاري به سيستم ارتباطات تصويري با توجه به نياز شركت هاي متقاضي تجهيز شده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حفاری ، دکل ، خشکی ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار