سابقه حضور جرمی رنر در سینما خیلی بیشتر از آن چیزی است که به نظر می آید.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، در مودستوکالیفرنیا متولد شده است. مادر و پدرش والرین ولی رنر نام دارند چهار خواهر و یک برادر دارد.  
 
پس از فارغ التحصیلی وارد کالج شهرش شد. در دوران دانشجویی رشته‌های متفاوتی از جمله کامپیوتر، جرم شناسی و روانشناسی را امتحان کرد ولی بالاخره متوجه استعداد بازیگرش شد.  
 
پس از ترک کالج به سن فرانسیسکو رفت و در تئاتر هنرهای زیبای آمریکا شروع به تحصیل کرد. رنر پس از این به لس آنجلس نقل مکان کرد.  
 
در کنار بازیگری، نوازنده چند ساز موسیقی هم هست. رنر در ساخت موسیقی متن بعضی از فیلم‌هایی که بازی کرده نقش داشته است. در یکی از موزیک ویدیوهای (پینک) به نام Trouble حضور داشت و در یک گروه موسیقی به نام Son of Ben عضو بوده است.  
 
دوست صمیمی چارلیزترین و کالین فارل است و  سال 2009 از نفرات اول لیست دیدنی ترین بازیگران مجله ورایتی بود.  
 
یک از حواشی پیرامون جرمی رنر در سال‌های اخیر زمانی به وجود آمد که اعلام کرد علاقمند است تا در نقش جولیان آسانژ (موسس وب سایت ویکی لیکس) و در فیلم زندگی نامه وی بازی کند.  
 
انصراف از حضور در فیلم ثور به کارگردانی کرنت برانا حواشی زیادی داشت و باعث واکنش سازندگان فیلم شد.  
 
مسیر شهرت 

سابقه حضور جرمی رنر در سینما خیلی بیشتر از آن چیزی است که به نظر می آید. احتمالا برای عده زیادی فهمیدن این که جرمی رنر نخستین نقش سینمایی اش را در سال 1995 و در فیلم سفر کلاس بالایی ها بازی کرده است جالب و تعجب برانگیز باشد. جرمی کار بازیگری را از تلویزیون شروع کرد و در آن سال‌ها فعالیت‌های او بیشتر در ایفای نقش‌هایی فرعی بوده و شاید همین هم باعث شده تا سابقه جرمی رنر چندان طولانی به نظر نرسد. هر چند او در فیلم‌های پرفروشی مانند 28 هفته بعد و سرزمین شمالی یا قتل جسی جیمز توسط رابرت فورد بزدل حضور داشته است. پس از بازی در چند فیلم مستقل برای درام ضد جنگ گنجه رنج (کاترین بیگلو، 2008) نامزد دریافت جایزه اسکار شد تا پس از آن به عنوان ستاره‌ای ارزشمند در هالیوود شناخته شود. وی در درام اجتماعی شهر (2010) در کنار بن افلک حضور پیدا کرد تا دومین نامزدی پی در پی خود را در اسکار تجربه کند. حضور جرمی رنر در کنار تام کروز و در قسمت چهارم ماموریت غیرممکن او را وارد دنیای بلاک باسترها و پروژه‌های عظیم تری کرد. او نقش تک تیرانداز را به عنوان یکی از قهرمانان پرفروش ترین فیلم سال یعنی انتقام جویان عهده دار شد تا پروسه طی کردن مسیر ثروت و شهرت برای او در طی چهار سال کاملا متحول شود، به طوری که در یکی دو سال اخیر، بار تجاری پروژه‌های پرخرجی چون میراث بودن و هانسل و گوتل را برعهده بگیرد.  
 
خصوصیات برجسته 

باید گفت بعد از حضور در گنجه رنج ، فیلم تحسین شده کاترین بیگلو انگار همه دوستداران جرمی رنر می‌خواستند او را با همان اسلحه و گارد و محفظه ضد گلوله ببینند. چون پس از آن در چندین پروژه هالیوود روی او در همین زمینه سرمایه گذاری کرده است. چهره سرد و مصمم او همچون قهرمانانی می‌ماند که ترس و خطر را نمی‌شناسند و نجات و مبارزه از فعالیت‌های روزمره‌شان به حساب می‌آید. بعید است حضورم ر این حجم از فیلم‌های اکشن انتخاب خود رنر بوده باشد. حتما هالیوود و سرمایه گذاران و کارشناسان کاربلدش این خصوصیت را در چهره او دیده‌اند. میراث دار مدت دیمون و جیسون بورن بودن کار ساده‌ای نیست به هر حال برای یافتن مهمترین خصوصیات بازیگری جرمی رنر پیشنهاد می‌‌شود یکبار دیگر حضور، سکوت،‌نگاه و نفس سرباز ارتش آمریکا در فیلم گنجه رنج را ببینید.  
 
فیلم‌های مهم 

دامر 2002، سوات 2003، سرزمین شمالی 2005، 28 هفته بعد 2007، قتل جسی جیمز توسط رابرت فورد بزدل 2007، گنجه رنج 2008، شهر 2010، ماموریت غیرممکن پروتکل شبح 2011، انتقام جویان 2012 و میراث بورن 2012.

منبع: ماهنامه دنیای تصویر

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.