نگاهی بر کارنامه کاری "کریس پاین"

چشم‌هاي آبي و پراز شيطنتي دارد و همين باعث مي‌شود تا وقتي نقش بچه‌هاي پررو و سركش را بازي مي كند، تماشاگر دوست‌اش داشته باشد.

 دو نسل از خانواده‌اش، همه در هاليوود و استوديوها بزرگ شده‌اند. مادربزرگش يكي از بازيگران سطح پايين استوديوي يونيورسال بوده و پدربزرگ‌اش هم رئيس كانون وكلاي هاليوود.

مادر و پدرش هم هر دو بازيگر بوده‌اند و در فيلم‌ها وسريال‌هاي قديمي، بارها نقش‌هاي كوتاه گرفته‌اند.
 
  بعد از پايان دبيرستان به دانشگاه بركلي رفته و انگليسي خواند. سال 2002 به دانشگاه ليدز انگلستان رفت و همين رشته را در دوره يكساله ادامه داد. اما براي رسيدن به روياي بازيگري‌اش، در كنسرواتوار تئاتر سن‌فرانسيسكو ثبت نام كرد. تمام اين مدت هم براي درآوردن خرج‌اش، در رستوران و نانوايي و... مشغول به كار بوده است.

   براي نقش اصلي فيلم‌هاي زيادي تست بازيگري داده و طبيعتاً در بيشتر آنها هم رد شده است.

معروف‌ترين آنها هم نقش جيك سولي در آواتار است كه خودش مي‌گويد بدترين تست تمام دوران زندگي‌اش از آب درآمده است.

   پدربزرگش اصالتاً از يهودي هاي مهاجر بوده. در خانواده مسيحي سفت و سختي بزرگ شده است.
در صحبت‌هايش اشاره مي كند كه هميشه به دنيا و كائنات، نگاه معنوي و مؤمنانه‌اي دارد.

    تا قبل از فيلم امسالش سفر ستاره‌اي به تاريكي، رقم هيچ كدام از قراردادهايش از يك ميليون بالاتر نرفته بود. براي اين فيلم 5/1 ميليون دلار گرفته، به اضافه پانصد هزار دلار ديگر در پايان كار.

*مسير شهرت

به گفته خودش، معلوم نبود كه كريس پاين قرار است چه كاره بشود. اما تأثيرپذيري از محيط خانواده و گردش روزگار او را به سمت بازيگري هل داد. بعد از پايان كلاس‌هاي بازيگري، شروع كرد به تست دادن براي پروژه هاي كوچك و بزرگ در سينما و تلويزيون. در چند سريال معروف، نقش‌هاي كوتاه و مهمان گرفت و در تعدادي فيلم ارزان و تين ايجري هم بازي كرد.

اما زندگي‌اش وقتي عوض شد كه جي.جي آبرامز و استوديو براي كاپيتان كرك و آقاي اسپاك در نسخه‌ي سينمايي جديد سفر ستاره اي (پيشتازان فضا)، به فكر استفاده از بازيگران تازه كار و گمنام افتادند. در ميان گزينه هاي مختلف پاين براي نقش اصلي انتخاب شد. پسر جوان و بامزه اي كه قرار بود روي صندلي ويليام شاتنر بنشيند و اگر در عمل جواب نمي داد، كل پروژه به زمين مي‌خورد.

 نتيجه كار فراتر از انتظار بود زوج پاين و زاكاي كوئينتو، زير سايه‌ي ويليام شاتنر و لئونارد نيموي نماندند و نقش ها را از ان خود كردند. پاين استعداد جديدي بود كه ميشد رويش حساب كرد. اين روزها وقتي نقشي نوشته مي‌شود كه مي‌گويند به درد هريسون فورد جوان و يا تام كروز و مت ديمون چند سال قبل مي‌خورد، همه ياد پاين مي‌افتد. بازيگري كه در اوج داستان و موقعيت‌هاي بحراني، مي‌تواند بانمك باقي بماند و تماشاگر را با خود همراه كند. همان چيزي كه فيلم هاي ماجراجويي و سرگرم كننده هميشه به ان احتياج دارند.

*خصوصيات برجسته

چشم‌هاي آبي و پراز شيطنتي دارد و همين باعث مي‌شود تا وقتي نقش بچه‌هاي پررو و سركش را بازي مي كند، تماشاگر دوست‌اش داشته باشد. معمولاً در فيلم هاي مختلف، پسر بچه‌ي شروري است كه بايد مردانه رفتار كند ابزار اصلي‌اش هم نگاه و صورتي است كه تمام احساسات و آسيب پذيري‌اش را آشكار مي‌كند.

*فيلم هاي مهم

شانس خود خودم(2006)، قرار چشم بسته(2006)، تكخال‌هاي داغ(2006)، سفر ستاره‌اي(2009)، باربرها(2009)، توقف ناپذير(2010)، اين يعني جنگ(2012)، آدم‌هايي مثل ما(2012) و سفر ستاره‌اي به تاريكي(2013).

*جايزه ها 
 
نامزد بهترين ستاره تازه وارد جوايز ام تي وي و جوايز انتخاب مردمي براي سفر ستاره اي(2010)؛ برنده جايزه بهترين ستاره‌ي فردا شووست(اتحاديه سينمادارهاي آمريكا)(2010)؛ برنده بهترين تيم بازيگري منتقدان فيلم بوستون براي سفر ستاره‌اي(2010).

*پروژه هاي آينده

از آنجا كه جي.جي آبرامز درگير ساخت قسمت هفتم جنگ‌هاي ستاره اي است، معلوم نيست كه قسمت سوم سفر ستاره‌اي كي ساخته خواهد شد. اما امسال يك فيلم ديگر هم از پاين اكران مي‌شود. در جك رايان سايه تازه نفس تريلر جديد كنت برانا، نقش اصلي را بازي مي‌كند.

كرسي پاين بعد از هريسون فورد، الك بالدوين و بن افلك، چهارمين بازيگري است كه در قالب شخصيت جك رايان، قهرمان رمان هاي جاسوسي تام كلنسي نويسنده معروف ظاهر مي‌شود.

براي سال آينده هم اين بازيگر جوان، چهار فيلم دارد. كشش كمدي-اكشن جديد جو كارناهان بهار آينده به روي پرده خواهد رفت. در به سوي جنگل، موزيكال فانتزي راب مارشال براي ديزني، نقش شاهزاده سيندرلا را بر عهده دارد.

كارهاي مردانه يك كمدي رفاقتي مردانه است كه خودش فيلمنامه ان را نوشته و در فيلم پساآخرالزماني ز مثل زكريا هم قرار است بازي كند.

 منبع: ماهنامه دنياي تصوير

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار