ديويد کامرون نخست وزير انگليس اعلام کرد از اسپانيا اين تضمين را به دست آورده است که حادثه « به شدت خطرناکي» که در طول آن ماموران گمرک اسپانيا در مرز جبل الطارق چمدان يک ديپلمات را باز کردند ، تکرار نخواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛‌ يک روز پس از اعتراض رسمي لندن در خصوص اين حادثه که جمعه در شرايط تنش هاي دوجانبه در خصوص جبل الطارق به وقوع پيوست ،وي در برابر پارلمان گفت :  ما توضيحات اسپانيايي ها را دريافت کرديم . آنان به ما اطمينان دادند که اين مسئله ديگر تکرار نخواهد شد. نخست وزير انگليس گفت: اين اقدامي بسيار خطرناک است که به وقوع پيوست. وي گفت: اين نقض اصل مصونيت کشورها و اصول کنوانسيون وين در خصوص روابط ديپلماتيک است.

ديويد ليدينگتون وزير مشاور در امور اروپايي دولت انگليس کمي پس از سخنان کامرون گفت:« توضيحي که روز گذشته  اسپانيايي ها به ما دادند اين بود که اشتباهي از سوي يکي از ماموران دون پايه در مرز بين جبل الطارق و اسپانيا صورت گرفته است و مافوق اين فرد هنگامي که اين تخلف را مشاهده کرده به سرعت به آن پايان داده است.»

اين مقام انگليسي گفت:« ما فشار زياد را بر دولت اسپانيا ادامه مي دهيم  تا تنش هاي کنوني کاهش يابد و سرانجام اين دولت براي حل وفصل اختلافات از راه هاي ديپلماتيک و سياسي همکاري کند.»

وي گفت:« تشديد تنش مي تواند به هزاران خانواده اسپانيايي که به طور مستقيم يا غير مستقيم از رفاه اقتصادي جبل الطارق بهره مند هستند ، تاثير منفي گذارد.»

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار