یک دکترای مدیریت ورزشی، گفت: اصلی ترین نیاز وزارت ورزش «قانون، برنامه و نقشه راه» است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر کیوان شعبانی مقدم، گفت:یکی از مشکلاتی که در حوزه مدیریت ورزش کشور دیده می شود این است که مسئولان نظام و مدیران ارشد و نهاد قانونگزاری کشور نگاه جامع و شفافی نسبت به ورزش در ابعاد کلان آن ندارند.

شعبانی مقدم افزود: به یقین آن چه که امروز به عنوان اصلی ترین و ضروری ترین نیاز وزارت ورزش می توان از آن یاد کرد برخورداری ورزش از "قانون، برنامه و نقشه راه" است.

این عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: اجرایی کردن سند راهبردی وزارت ورزش و جوانان، تقویت ارتباطات ورزشی فی مابین ورزش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با وزارت ورزش و جوانان، تقویت همه جانبه ورزش همگانی و ارائه راهکارهای مناسب برای سلامت عمومی جامعه، تقویت مناسبات ورزشی و دیپلماسی قوی بین ورزش کشور با سایر کشورهای جهان و در نهایت تقویت ساختار ادارات ورزش و جوانان سراسر کشور و استحکام بخشیدن همه جانبه هیات‌های ورزشی مستقر در استان‌ها و شهرستان‌ها از تأثیرگزارترین این اقدامات خواهد بود.

وی در ادامه به پتانسیل های ورزش در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: حمایت بیشتر مسئولان از ورزش، استان کرمانشاه را در سطح جهان مطرح می کند.

شعبانی مقدم با اشاره به پتانسیل های بسیار زیاد استان کرمانشاه در حوزه ورزش، اظهار کرد: استان کرمانشاه در رشته های کشتی، وزنه برداری، بوکس، والیبال، هندبال، رشته های رزمی و ... دارای پتانسیل های بسیار زیادی است که اگر مسئولان توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند نام این دیار  نیز از کشور فراتر می رود و به عنوان قطب ورزشی در منطقه و جهان مطرح می شود. 

وی با اشاره به ساختار ورزش كشورها در جهان امروز در كنار ساختار اجتماعي و اقتصادی آنها و استفاده از ورزش به عنوان ابزاری برای كمك به توسعه روابط سياسي دانست و گفت: در راستای همین اصل كشورهای پیشرفته تخصيص بودجه به ورزش را در كنار مسائل امنيتي، آموزشي و بهداشتي در اولويت قرار مي دهند.  /

 

برچسب ها: نیاز ، ورزش ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.