افزایش ضریب بانکداری الکترونیک در کشور راهی مناسب برای ارائه بهتر خدمات بانکی به مشتریان است.

محمد کشته گر مدیر سازمان و روش‌های بانک خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: توسعه و رونق فعالیت بانکداری الکترونیک راهکاری خلاصه برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان است که بانک خاورمیانه نیز براساس همین موضوع استراتژی توسعه بانکداری در سطح کلان را به مشتریان خود براساس توسعه کسب و کار در دستور کار خود قرار داده است.
 
کشته گر تصریح کرد: به همین علت این بانک کمتر سراغ ری تیل رفته و دنبال توسعه اینترنت بانک و سایر خدمات الکترونیکی به ویژه رونق کارت‌های اعتباری بانکی جزو خدمات نظام بانکی است هستیم. 

وی افزود: ارائه کارت‌های اعتباری و هدیه در حال حاضر جزو خدمات نظام بانکی محسوب می‌شود نه جزو نیاز‌ها، و دیگر به عنوان یک مزیت از آن یاد نمی‌شود. 

وی در رابطه با یکسان سازی فعالیت خریدهای اینترنتی یا‌‌ همان درگاه الکترونیکی بانک‌ها در آذرماه سال جاری براساس استفاده از طرح شاپرک عنوان کرد: طبق طرح شاپرک تمامی درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها از این پس با استفاده از شناسه طرح شاپرک ساماندهی می‌شود که همه این موارد در راستای استراتژی مشتریان شرکتی و مطابق با فرآیند بهبود کسب و کار در کشور به مرحله اجرا گذاشته می‌شود. 

مدیرسازمان و روش‌های بانک خاورمیانه ادامه داد: طرح شاپرک در ابتدا با نگاه ساماندهی خریدهای اینترنتی که از طریق دستگاه‌های POS در کشور به مرحله اجرا گذاشته شد که این کار در اکثر کشورهای دنیا توسط شرکت‌های خارج از سیستم بانک‌ها به مرحله اجرا گذاشته می‌شود. 

وی تصریح کرد: این کار ایدهٔ اجرایی بزرگی است که توسط بانک مرکزی در قالب ساماندهی خریدهای اینترنتی کشور به مرحله اجرا گذاشته شد و همانطور که می‌دانید شاپرک ابتدا با هدف ساماندهی کارت‌های اعتباری به مرحله اجرا و در ‌‌نهایت به منظور توسعه و ساماندهی بازار خریدهای اینترنتی از سوی بانک مرکزی از طریق تأسیس شرکت شاپرک به مرحله اجرا گذاشته شد. 

وی در رابطه با عملکرد بانک خاورمیانه از زمان تأسیس تاکنون گفت: این بانک توانسته در یک سال گذشته پس از کسب مجوز تأسیس اقدامات لازم را به منظور اتصال به شبکه شتاب بانکی به مرحله اجرا بگذارد که حاصل آن اتصال خدمات الکترونیکی این بانک طی ۸ ماه گذشته به سیستم شتاب بانکی کشور است. 

برنامه این بانک حرکت به سمت الکترونیکی شدن فعالیت‌های بانکی به منظور دسترسی آسان به خدمات الکترونیکی برای مردم است. 

وی در رابطه با بحث امنیت در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی توسط نظام بانکی اظهار داشت: به منظور ارتقای امنیت در ارائه خدمات بانکی از اواسط سال جاری توسط بانک مرکزی اجرای طرح نماد بانک مرکزی به منظور ارتقای امنیت در شبکه‌های الکترونیکی براساس احراز هویت افراد به علت کوتاهی مشتریان در حفظ و نگهداری PASWORD و USERNAME برنامه‌ای منظم برای احراز هویت افراد حقوقی است که در صورت ورود امضای الکترونیک این چرخه امنیتی افزایش می‌یابد. 

وی ادامه داد: مشکلی که در رابطه با حفظ و امنیت خدمات بانکداری الکترونیک در حال حاضر وجود دارد مربوط به نبود امضای الکترونیک در این رابطه است که با ورود امضای اکلترونیک که یکی از بخش‌های دولت الکترونیک محسوب می‌شود به طور حتم ظریب امنیت در نظام بانکی به طور چشم گیری افزایش خواهد یافت. 

وی با تأکید براین نکته که ارائه خدمات الکترونیک از طریق سیستم‌های موبایل براساس ارائه OPTP باعث افزایش ظریب امنیت و بهره گیری سریع‌تر مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیک می‌شود افزود: استفاده از نماد بانک مرکزی در ابتدا صرفا برای مشتریان حقوقی بوده و در مراحل بعد براساس گردش مالی مشتریان برای مشتریان حقیقی نیست. 

براساس گسترش دولت الکترونیک و افزایش ضریب نفوذ بانکداری الکترونیک به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار