مدیر اولین جشنواره بین المللی امنیت در بانکداری الکترونیک با بیان اینکه قانون مبارزه با جرایم رایانه‌ای کامل نبوده و باید شکلی باشد که بتواند جرایم را پیش‌بینی کند، گفت: درآمدهای ناشی از جرایم سایبری ۳۸۸ میلیارد دلار است.

پیمان سرحدی در گفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت:48.5 درصد از جرائم برداشت از حساب بانکی است که به جهت بی‌مبالاتی مالکین در نگهداری رمز‌هایشان، سوء استفاده اینترنتی از حساب‌هایشان یا نفوذ هکر به شبکه بانکی و برداشت پول بوده است. 

 وی هتک حیثیت را دومین جرم اینترنتی در کشور دانست و افزود: نمونه آن ارائه اطلاعات غلط از اساتید دانشگاه، دزدیدن عکس‌ها با استفاده از ایمیل‌های ایجاد شده و انتشار آن در سایت‌ها است. 

 وی ادامه داد: کلاهبرداری اینترنتی با استفاده از فیشینگ و فارمینگ سومین جرم سایبری کشور است. که در فیشینگ سایتی کاملا شبیه درگاه اینترنتی یک بانک طراحی می‌شود؛ پس از ثبت رمز و پسورد حساب، اطلاعات حساب و رمز‌ها به هکر منقل می‌شود و وی بلافاصله با این اطلاعات حساب فرد را خالی می‌کند. 

  مدیر اولین جشنواره بین المللی امنیت در بانکداری الکترونیک خاطرنشان ساخت: کاربران اینترنتی ایران بیش از ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند، که۲۶ میلیون نفر آن را جوانان تشکیل می‌دهند که بخش زیادی از آن‌ها دانشجو بوده و در واقع ۲۲ درصد فضای اینترنتی کشور توسط دانشجویان استفاده می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.