معاون امور صنایع و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: عمده مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به زیرساخت‌ها است.

رسول جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: از لحاظ صنعت تولید ناخالص داخلی آذربایجان غربی 1/9بوده که متوسط کشوری 8/12 درصد است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 26 هزار چاه غیرمجاز داریم که توسط کشاورزان حفر شده و عامل خشکی دریاچه ارومیه است.

معاون امور صنایع و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: تنها راه تشویق کشاورزان سوق دادن آن‌ها به طرف صنعت است.

جلیلی یادآور شد: آذربایجان غربی در تولید کنسانتره میوه رتبه نخست، تولید آبمیوه از کنسانتره رتبه دوم و سردخانه رتبه سوم را دارد.

وی ابراز داشت: کارخانه سیمان آذربایجان غربی به کشورهای همجوار نیز صادرات دارد.

جلیلی زیرساخت‌های شهرک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های صنعتی را از عمده مشکلات مربوط عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در روز چند بار شاهد قطع برق در شهرک صنعتی بوده و افت فشار گاز، راه‌های مواصلاتی و وضعیت تصفیه‌خانه‌ها در وضعیت مطلوب نیست.

وی ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی ماشین آتش‌نشانی مستقر وجود نداشته و امکانات مربوط و درمانگاه و واحدهای پزشکی در شهرک صنعتی به جز شهرک صنعتی فاز 2 وجود ندارد.

جلیلی متذکر شد: با توجه به مشکلات موجود سرمایه‌گذاران به استان‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری می‌روند و از لحاظ تسهیلات نیز نتوانستیم از اعتبارات توسعه ملی استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: حدود 158 متقاضی، با اعتبار 385 میلیارد تومان از طریق کارگروه ملی به بانک‌های عامل ارائه شده است.

جلیلی افزود: از لحاظ ارزی هشت طرح به کارگروه ملی ارسال شده که 220 میلیون دلار طرح ارائه شده بود که 205 میلیون دلار در این زمینه مصوب شد.

وی تصریح کرد: اگر 385 میلیارد تومان و 220 میلیون دلار را به استان بیاوریم یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آذربایجان غربی است./

برچسب ها: صنعتی ، اقتصاد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.