آیت‌الله العظمی جوادی آملی گفت: زنده‌کردن موجودات به نوعی یادآوری معاد و معاد نیز یک حقیقت انکار ناپذیر است که همیشه باید در یاد مردم باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله جوادی آملی در جلسه درس تفسیر خود که امروز در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اینکه سوره مبارکه فاطر در مکه نازل شده است، اظهار کرد: در آن زمان حقوق و فقه نیازمند جامعه بوده و به همین دلیل سوره فاطر به اصول فقهی می‌پردازد.

این مرجع عالیقدر با بیان اینکه در این سوره از پیدایش بادها، ابرها، نکاح بین ابرها، رحم قرار دادن برای ابرها و زنده کردن خاک که مرده است، سخن به میان می‌آید بیان کرد: این‌ها همه نشان وجود نظم در جهان هستی و پروردگار متعالی بوده که همه موجودات را با نظم خاصی آفریده است.

وی خاطرنشان کرد: زنده‌کردن موجودات خود به نوعی یادآوری معاد و معاد نیز یک حقیقت انکار ناپذیر است که همیشه باید در یاد مردم باشد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه خداوند صاحب کرامت است و به هر کس که به خواهد کرامت می‌بخشد بیان کرد: خداوند خود صاحب عزت است و به هر کس که بخواهد از عزتش می‌دهد، کسانی که می‌خواهند عزت خداوند نصیبشان شود باید راه عمل صالح و شایسته را در پیش گیرند.

مرجع عالیقدر شیعیان افزود: ائمه اطهار(ع) و مومنان از کسانی هستند که خداوند از عزتش به آن‌ها هم ارزانی داشته است، این برای این است که راه راست و عمل صالح را در پیش گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه انسانی که نفوذ ناپذیر باشد در برابر پیش‌گاه خالق عزیز شمرده می‌شود، ابراز کرد: این افراد در دنیا اعمال صالح و پاک و مطهر انجام داده‌اند.

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: زمانی که وسیله‌ای در دسترس مردم نباشد این امکان وجود دارد که به آن‌ها آسیبی نرسد، حال آن‌که زمانی که در دسترس باشد امکان آسیب دیدن مردم است و بسیاری از گناهانی که افراد آن را انجام می‌دهند به دلیل دسترسی به گناه است.

مرجع عالیقدر شیعیان با اشاره به اینکه مومنان مانند درختان پاک هستند، گفت: انسان‌های مومن هر لحظه میوه می‌دهند و مانند درختان نیستند که فقط یک بار در سال میوه بدهند و مانند درختان بهشتی هستند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه قیامت یک اصل انکار نشدنی است تصریح کرد: در قیامت کسانی که راه راست پیشه کرده‌اند و عمل صالح انجام دهند عزیز و مورد احترام خواهند بود و کسانی که راه باطل را پیشه کرده‌اند مورد خفت و خواری قرار می‌گیرند./

برچسب ها: قم ، معاد ، حقیقتی ، انکار ، ناپذیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.