مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: بزرگداشت قیام خونین 19 دی مردم قم در سال 56 وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی بوشهری درجلسه ستاد بزرگداشت دهه بصیرت درقم، خاطرنشان کرد: قیام مردم قم در این روز مسیر پیروزی انقلاب اسلامی را هموار کرد.

وی با بیان اینکه خیزش مردم قم در 19 دی سال 56 پس از قیام 15 خرداد درسال 42 سرآغاز حرکت عظیمی بود که به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید ، افزود: پس از این واقعه ،مردم دیگر شهرهای کشور به تاسی از مردم قم ، تظاهرات های گسترده ای را علیه رژیم شاه ترتیب دادند تا در نهایت این حرکت عمومی منجر به پیروزی نهضت امام خمینی (ره) شد.

امام جمعه موقت قم با اشاره به دفاع تمام قد مردم از روحانیت، علما و مرجعیت شیعه به عنوان یکی از مشخصه های بارز قیام 19 دی، خاطر نشان کرد: مردم با شکل دهی این قیام ضمن دفاع و پیروی از روحانیت ، دفاع خود از دین و اسلام را اعلام کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر زنده نگه داشتن این روز بزرگ و تاریخی، خاطرنشان کرد: با توجه به عنایتی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نسبت به این روز بزرگ دارند ،بزرگداشت آن یک وظیفه عمومی و همگانی به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به حماسه 9 دی مردم ایران ، دیگر مناسبت دهه بصیرت خاطرنشان کرد: این روز نیز در تاریخ انقلاب اسلامی از اهمیت زیادی بر خوردار است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.