تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: برای رسیدن به راهکارهای مناسب و حل مشکلات موجود می بایست همکاری و هم افزایی شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در نشستی با شهردار قم با اشاره به این که مسجد مقدس جمکران ظرفیت بسیار عظیمی است که می تواند نقش سرنوشت سازی در ترویج آموزه های اهل بیت(ع) و اسلام ناب ایفا کند، اظهار داشت: می توان با استفاده از این ظرفیت، حضور جمعیت 15 میلیونی در مسجد جمکران را به 45 میلیون نفر و توقف چند ساعته در قم را به چند روز تبدیل کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که از جهات مختلف دنیایی، سوژه ها و ایده های ارزشمند در این مکان مقدس وجود دارد که قابل طرح و پیگیری است، ابراز داشت: برای رسیدن به راهکارهای مناسب و حل مشکلات موجود می بایست همکاری و هم افزایی شکل گیرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بلوار پیامبر اعظم(ص) و کاربری آن، افزود: این بلوار باید به بازار بزرگ تولید و عرضه محصولات فرهنگی اسلام ناب تبدیل شود و تمام امور مورد نیاز این هدف از اماکن اقامتی و هتل های مناسب گرفته تا مدارس علمیه، نمایشگاه های بزرگ فرهنگی و کتابخانه هاباید در آن لحاظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان خاطر نشان کرد: باید با لحاظ کردن تمام استانداردهای لازم در این بلوار، جنبه های فرهنگی منطبق با اسلام ناب در آن رعایت شود.

لزوم اختصاص ردیف بودجه برگزاری جشن های نیمه شعبان

محمد دلبری شهردار قم نیز در این نشست با اشاره به این که خدمت به مسجد مقدس جمکران موجبات رضایت و خرسندی امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری را فراهم می کند، گفت: قم حرم اهل بیت(ع) است و بایستی این حرم را به گونه ای بسازیم که در شأن تشیع باشد.

وی به حضور خیل عظیم عاشقان امام زمان (عج) در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و افزود: باید در ایام جشن های نیمه شعبان تمام امکانات ملی برای خدمات دهی و پذیرایی از منتظران امام عصر(عج) بسیج شود، ولی ما در این ایام با وجود جمعیت میلیونی، هیچ گونه کمک ملی نداریم.

شهردار قم یادآور شد: باید برای برگزاری جشن نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران، ردیف بودجه ثابت در نظر گرفته شود و این امر نیازمند عزم ملی است./س

برچسب ها: قم ، لزوم ، اختصاص ، بودجه ، نیمه ، شعبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.