مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 529 هکتار از اراضی ملی و موات این استان در سال جاری به طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی اختصاص یافت

یوسفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: از این میزان 145 هکتار به طرح های کشاورزی و 384 هکتار به طرح های غیر کشاورزی اختصاص یافته است.
وی گفت : اراضی واگذار شده دربخش کشاورزی به طرح های زراعت، باغ، مرغداری، گاوداری، گوساله پرواری و دامداری، پرورش شترمرغ و سایرطیور و آبزیان اختصاص داده شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود : این اراضی دربخش غیرکشاورزی برای طرح های صنعتی، خدماتی، رفاهی، مسکونی شهری وروستایی در نظر گرفته شده است .
وی با بیان اینکه هر قطعه زمین نمی تواند همه کاربری های موجود راداشته باشد گفت : استعدادیابی اراضی، مجموعه مطالعاتی است که موجب شناخت توان اکولوژیکی و قابلیت اراضی برای توسعه بخش های کشاورزی صنعت، خدمات می شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود : درصورتی که زمین واگذار شده در زمان مقرر هیچگونه پیشرفت فیزیکی نداشته باشد بعد از یک بار اخطار و مهلت مجدد قرارداد فسخ و اراضی به منابع طبیعی بازگرداننده می شود.
یوسفی گفت : واگذاری این اراضی به مشاغل کشاورزی و صنعتی موجب افزایش تولیدو ایجاد اشتغال می شود.
تاکنون بیش از 101 هزار هکتار از اراضی ملی استان مرکزی به طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی اختصاص یافته است که از این میزان 59 هزار هکتار به طرح های کشاورزی و 42 هزار هکتار به طرح های غیر کشاورزی اختصاص یافته است./س

برچسب ها: اراضی ، کشاورزی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.