وکلای ملت با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، طلسم تکمیل کابینه یازدهم را شکستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، پس از خلق حماسه سیاسی و روی کار آمدن دولت یازدهم کابینه دولت تدبیر و امید تا به امروز تکمیل نشده بود، چرا که نمایندگان به همه وزرای پیشنهادی دولت رای اعتماد نداده بودند و وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مصداق این مهم بود.  
 
یکصد و پنجاه یکمین جلسه علنی بهارستان که صبح امروز یکشنبه 26 آبان شروع شد به بررسی برنامه و صلاحیت محمود گودرزی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان و اخذ رای اعتماد اختصاص داشت وزیری که به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی این وزارت خانه به مجلس معرفی می‌شد چرا که پیش از این مسعود سلطانی‌فر، رضا صالحی‌امیر و نصرالله سجادی سه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بودند که موفق به کسب رای اعتماد وکلای مجلس نشدند تا این که رئیس‌جمهور هفته گذشته در نامه‌ای به رئیس‌مجلس شورای اسلامی محمود گودرزی را معرفی کرد.  
 
نمایندگان مجلس پس از بررسی صلاحیت و برنامه‌های گودرزی با 199 رای موافق وی را به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب کردند، تا طلسم تکمیل کابینه یازدهم شکسته شود و در آستانه صد روزه شدن دولت تدبیر و امید کابینه یازدهم نیز تکمیل شود.
 
جلسه علنی امروز ساعت 8 و 10 دقیقه شروع شد و پس از تلاوت کلام الله مجید به دلیل عدم حضور به موقع رئیس‌جمهور، نمایندگان وارد دستور دیگری شدند و گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی را بررسی کردند و در حین بررسی این دستور رئیس‌جمهور به همراه هیئت همراه ساعت 8 و 23 دقیقه وارد صحن علنی شد ولی طبق آیین‌نامه داخلی می‌بایست برنامه جاری خاتمه می‌یافت بنابراین این زمان بهترین فرصت برای نمایندگان بود تا با رئیس‌جمهور رایزنی و تعامل کنند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی ساعت 8 و 39 دقیقه سخنان خود را در دفاع از وزیر پیشنهادی شروع و ساعت 9 و 1 به اتمام رساند البته لاریجانی طبق روال گذشته به نمایندگان تذکر داد تا در صندلی‌های خود مستقر شوند به طوری که تذکرات لاریجانی ساعت 9 و 12 دقیقه و 10 و 6 دقیقه به کرار تکرار شد.  
 
علی ایرانپور، کریمی قدوسی به عنوان مخالفان و فتح‌الله حسینی، محمد قسیم عثمانی، حسین گروسی و سید مهدی موسوی‌نژاد نیز به عنوان موافقان وزیر ورزش و جوانان صحبت کردند. البته رئیس‌جمهور ساعت 9 و 18 دقیقه صحن علنی را ترک کرد.  
 
محمود گودرزی ساعت 10 و 3 دقیقه به منظور دفاع از برنامه‌های خود سخنرانی خود را شروع و ساعت 10 و 30 دقیقه با پاسخ دادن به سوالات نمایندگان به اتمام رساند.
 
یکی از حواشی جالب این جلسه روبوسی محمد گودرزی با علی ایرانپور بود چرا که ایرانپور به عنوان مخالف وی سخنرانی می‌کرد هم چنین حسین گروسی در پایان دفاع خود گفت: آقای گودرزی از لحاظ فیزیک بدنی نیز مناسب است و حتی یک کیلو نیز چربی اضافی در بدن ندارد.
 
ساعت 10 و 30 اعضای هیئت دولت به منظور رای گیری نمایندگان صحن علنی را ترک کردند و 10 و 34 کارت‌های اخذ رای اعتماد بین نمایندگان توزیع شد سرانجام علی لاریجانی آرای اخذ شده را به شرح زیر قرائت کرد:

 کل آرا اخذ شده 267 رای، آرای موافق 199 رای، ‌آرای مخالف 44 رای، آرای ممتنع 24 رای.  
 
بنابراین پرونده انتخاب وزیر ورزش و جوانان در دولت یازدهم بسته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار