وزیر ورزش و جوانان کشورمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: شعار ما تحقق ورزشی پاک، معنوی و معرفتی است و مطلب مهمی که ما در ورزش دنبال خواهیم کرد بحث اخلاق خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمود گودرزی در صحن علنی مجلس صبح امروز گفت: بنده جا دارد در ابتدا بگویم که دکترای مدیریت در ورزش را دارم،‌ پس از پیروزی انقلاب ضمن آشنایی با اندیشه‌های امام راحل (ع) در دانشگاه تربیت معلم مشغول به کار شدم و پس از پیروزی انقلاب توانستم به عنوان یک سرباز در خدمت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی قرار گیرم.

بنده در جنگ تحمیلی حضور فعال داشتم و در عملیات‌های مختلفی شرکت کردم و هنوز هم در عرصه‌های علمی و فرهنگی سرباز کوچکی برای انقلاب هستم.



وزیر ورزش و جوانان گفت: بنده ولایت فقیه را رکن اصلی انقلاب می دانم و به آن پایبندم. رشته تخصصی بنده در روزگار جوانی و هم اکنون کشتی، ورزش ملی کشورمان بوده است که توانسته ام در این رشته قهرمانی‌هایی را در سطوح دانشگاهی،‌ آموزشگاهی و ملی به دست آورم. بنده در زمانی نیز مربی تیم ‌های ملی دانشجویان بودم.

گودرزی در خصوص برپایی المپیادهای ورزشی گفت: شما می دانید که جمعیت کثیری از دانشجویان در این المپیاد شرکت می کنند چیزی در حدود 7 هزار نفر که کنترل این تعداد دانشجو کاری بسیار سخت و دشوار است. بنده در سه دوره، ریاست دانشکده را به عهده داشتم علاوه بر این در سازمان تربیت بدنی سابق، سمت معاونت فنی ورزشی را داشتم و مدتی نیز در فدراسیون تیراندازی فعالیت‌هایی نیز داشتم. همچنین یکی از افتخارات بنده،‌ داشتن درجه استاد تمامی است.

در اینجا می خواهم به نکاتی در خصوص جوانان اشاره کنم، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در منشور فرهنگی تربیتی شان اهمیت زیادی  برای نسل جوان قائل بودند. جمعیت جوان 15 تا 29 ساله چیزی حدود یک سوم از جمعیت کشور را در برمی گیرد.

درحال حاضر در کشور ما حوزه ساختاری مدیریتی نیز جوان است و مسلما بدون حمایت همه جانبه مجلس و ارتباط تنگاتنگ با دستگاه‌های ذیربط، امکان توفیق و تحقق در پیاده سازی اهدافش را نخواهد داشت.



وی عنوان داشت: در برنامه‌ای که بنده خدمت نمایندگان محترم مجلس ارائه کردم تمام این نکات ذکر شده است.

راهبرد اول:

هویت‌یابی جوانان بر اساس هویت اسلامی ایرانی، نشر فرهنگ و عقاید قرآنی بین جوانان و پرداختن به نماز از دیگر برنامه‌های ماست.

گسترش فضای مبارزه و گفتگوی ملی آزاد میان جوانان برای رفع شبهات فکری در حیطه‌های مختلف و ارتقای سطح شناخت جوانان از فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی و ...

راهبرد دوم:


سازمان دهی امور ازدواج جوانان، به روزرسانی و تکمیل سند حمایت از ازدواج جوانان

راهبرد سوم:

ساماندهی جوانان در توسعه مشارکت اجتماعی

راهبرد چهارم:

ساماندهی در بهبود سطح زندگی جوانان، ارتقای کمی و کیفی مهارت‌های زندگی و طراحی و اجرای سند کاهش آسیب‌های اجتماعی

کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و مردان جوانان دبیرستانی، جوانان از تحصیل مانده، جوانان بیکار، جوانان فقیر و حاشیه نشین و جوانان نخبه از جمله برنامه‌های ماست.

راهبرد دیگر ما تمرکز بر اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده است.

جلب مشارکت و همکاری با جوانان و زمینه سازی که توسط شرکت‌های دانش بنیان برای حضور کار آفرینان جوان در عرصه های مختلف است.



وی در ادامه از شعار خود برای تصدی گری این وزارتخانه خبر داد و گفت: شعار ما ورزشی پاک، معنوی و معرفتی است و مطلب مهمی که ما در ورزش دنبال خواهیم کرد بحث اخلاق خواهد بود. استقرار نظام عادلانه در تمام استان‌های کشور و بر اساس اولویت ها نیز از جمله مهمترین راهبردهای بنده برای این وزارت خانه است.

از دیگر راهبردهای ما اخلاق و قانون مداری در ورزش است و توسعه اخلاق مداری، حاکم سازی ضابطه مندی و قانون مداری به جای ابراز علایق شخصی، تدوین نظام نامه های اخلاقی و تدوین نظام جامع صلاحیت ها و شایستگی‌ها، استفاده مطلوب و شایسته از پهلوانان کشور به عنوان الگوهای اخلاقی از دیگر راهبرد‌های ما است.

ما درصددیم تا بتوانیم از توان رسانه‌ها و ابزار‌های نوین در ورزش نهایت بهره را ببریم،‌ رسانه ملی نیز باید در این خصوص کمک حال ما باشد تا انشاألله بتوانیم سیری اخلاقی را در ورزش بگذرانیم.

مهمترین نیاز ما توسعه قانون مداری است که می تواند ما را از بلاتکلیفی حال حاضر خارج کند ولی از این بحث نباید غافل شد که ما در این راه نیازمند حمایت‌های ویژه هستیم.

حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، تحول نظام اداری برای مدیریتی از دیگر اهداف ماست.
"ارتقای کمی و کیفی ورزش با اولویت ورزش برای همه"
 
گودرزي افزود: به اعتقاد من به کار بردن واژه ورزش همگانی لفظ درستی نیست زیرا این واژه ترجمه تحت اللفظی یک واژه انگلیسی است و به اعتقاد من به کار بردن این واژه نمیتواند درست باشد. بنده در صدد تشکیل شورای عالی ورزش کشور هستم که در طول سال شاید یک بار هم تشکیل نشود. حضور مقتدارنه در عرصه های بین المللی و انتخاب آزادانه مدیران شایسته برای فدراسیون‌ها از جمله برنامه‌های ماست.
 
گودرزی در ادامه در خصوص ورزش بانوان گفت: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل میدهند ارتقای سطح سلامت آنها می تواند تاثیر به سزایی را در سلامت جامعه داشته باشد. ما نیز این موارد را در برنامه هایمان لحاظ کرده ایم و در صددیم که به آنها توجه جدی شود. توسعه متوازن اماکن با توجه به شاخصه های جنسیتی از دیگر برنامه های ماست.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا از وزاری پیشنهادی که نتوانسته اند از مجلس رای اعتماد بگیرند در وزارت خانه تان استفاده می کنید؟ گفت: مسلما کسانی که تخصصی در زمینه ورزش ندارند جایی در وزارت خانه ما نخواهند داشت.
 
وی در آخر گفت: طبق استعلامی که از وزارت اطلاعات گرفته است به صورت مستند اثبات شده که بنده در هیچ حزب، گروه یا جناح سیاسی حضور نداشتم و تنها در خط امام (ره) و مقام معظم رهبری هستم.
 
گفتنی است: گودرزی در پایان گفته هایش ضمن تشکر از رئیس جمهور، ‌رئیس مجلس و نمایندگان محترم به مجلس از خدا خواست تا بتواند در وظیفه ای که به او محول شده پیروز گردد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: کشتی ، ملی ، عرصه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۹ دی ۱۳۹۲
خوب نبود
آخرین اخبار