نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه برخی از سران فتنه خود را پدرخوانده دولت می‌دانند گفت: گودرزی توان ایستادگی در برابر چنین افرادی را ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، در ابتدای اظهارات خود در مخالفت با "محمود گودرزی" وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، به عاشورای سال 88 اشاره کرد و گفت: کسانی که در عاشورای 88، عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) در تهران را هتک حرمت کردند، لعنت می‌فرستیم و همچنین 4 تن از سران فتنه که زمینه ساز فاجعه هتک حرمت عاشورا بودند، خداوند توفیق توبه و بازگشت از آنان را سلب کرد.
 
وی در ادامه به درس‌های عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: عزت، مقاومت در برابر ظلم و تهدید، ایثار و فداکاری، ایمان و توکل به خدا ، بصیرت دهی و بصیرت افزایی، درس‌های عاشورا بودند که در کنار آن نیز می‌توان از جمع آوری ثروت و پول پرستی، حب جاه و مقام، بیعت شکنی و تنها گذاشتن امام، خیانت خواص، تمکین عوام از خواص بی‌بصیرت و سکوت عوام و خواص به عنوان عبرت‌های عاشورا یاد کرد.
 
نماینده مردم مشهد در ادامه در رابطه با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی اظهار داشت: یک موضوع اساسی در بحث رای اعتماد به وزیر اینجا توصیف می‌شود، وزیری که از مجلس رای اعتماد نمی‌گیرد، فی شانه دارای جایگاه و حقوقی است که بایستی مستقل و در برخی از مواقع هماهنگ با دولت در اعمال آن حق خود برای دفاع از حقوق ملت عمل کند.
 
وی تصریح کرد: بنابراین وزیر به نحوی پاسخگوی کل کابینه است، همچنان که یک نماینده نماینده شهر خود نیست و نماینده کل ملت است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: سوال اساسی و ایراد اساسی من به آقای گودرزی این است که ایشان فردی نیست که بتواند اعمال رای قانونی و حقوقی خود را آنجایی که بایستی به صلاح ملت و امت عمل کند، داشته باشد و این تصمیم را بتواند بگیرد.
 
کریمی قدوسی در ادامه اظهار داشت: یک دلیل عمده من در مخالفت با اقای گودرزی دلیلی است که ما در رای اعتمادهای قبلی در بعضی از افراد کابینه دیدیم، بعد از آنکه رای آوردند و علی رغم اینکه اینجا حساسیت ملت و نمایندگان آنها نسبت به فتنه 88 و خروج از حاکمیت دیدند، اکثر انتصابات را از افرادی قرار دادند که در فتنه 88 نقش داشتند، در وزارتخانه‌ای تمام مدیران را از بیرون وزارتخانه آوردند و افرادی که در بعضی از وقایع شوم مثل اعتصابات و خروج از حاکمیت دست داشتند، به آنها پست دادند، آقای گودرزی توان این کار را ندارد و نمی‌تواند مستقل عمل کند.
 
نماینده مردم مشهد و کلات ادامه داد: آقای گودرزی بایستی براساس مشی عدالت عمل کنند و مشی عدالت بر این است کسانی که در فتنه و از جمله سران فتنه به ویژه دو تن از سران فتنه که شب گذشته صدا و سیما گزارش مستندی از آنها را پخش کرد،‌ تلاش نکند که آنها از حصر خانگی که حداقل مجازات برای آنها است خارج شوند.
 
کریمی قدوسی افزود: متاسفانه در برخی از وزارتخانه‌ها و برخی شخصیت‌ها ملاحظه می‌شود که از فرصت و جایگاه خود برای رفع حصر سران فتنه استفاده می‌کنند؛ آقای گودرزی برخی به عنوان سران فتنه خود را پدرخوانده دولت می‌دانند. شما توان ندارید در مقابل این پدرخوانده‌ها بایستید. 

وی ادامه داد: برخی خود را قیم رئیس جمهور می‌دانند و شما توان ندارید که در مقابل کسانی که خود را قیم می‌دانند ایستادگی کنید و شما هم بایستی تمکین کنید، وارد کابینه‌ای می‌شوید که توان ایستادگی در مقابل چنین افرادی را از خود نشان نداده است.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه یک وزیر به منزله نماینده یک ملت در دولت است، تاکید کرد: وزیر زمانی که رئیس جمهور شروری مانند اوباما این ملت را تهدید به گزینه نظامی رعب انگیز و خوف‌انگیز می‌کند فریاد نمی‌زند. یک نفر جواب  اراجیف رئیس جمهور شرور آمریکا را نمی‌دهد و عزت این ملت را حفظ کند.
 
کریمی قدوسی گفت: شما وزیر کابینه‌ای می‌شوید که نماینده جوانان هستید، باید امید به آنها بدهید نه اینکه امید جوانان را سلب کنید و آنها را مایوس کنید، شما در فضای کشور آنجایی که سخن به زبان می‌آید و می‌گویند که خزانه خالی است، یعنی سلب اعتماد از ملت. شما آن وقت چه جوابی به این سخن می‌دهید؟ آیا رای اعتمادی که به شما داده می‌شود را حفظ خواهید کرد؟
 
وی اظهار داشت: آقای گودرزی وزارت ورزش فرصت خوبی برای دیپلماسی ورزش کشور است. از کانال دیپلماسی ورزش ندای مظلومیت مردم ایران را باید به گوش جهانیان برسانیم؛ آیا شما می‌توانید در کابینه این کار را انجام دهید؟ نخواهید توانست چرا که جمعی از فرهیختگان کشور در عرصه دیپلماسی عمومی خواستند فرهیختگان آمریکایی که مخالف صهیونیسم هستند را در قالب کنفرانس افق 2 به ایران دعوت کنند، اما در این دولت جلوی این کنفرانس گرفته شد.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس خطاب به گودرزی ادامه داد: شما به عنوان وزیر چگونه از حقوق ملت در دیپلماسی ارزشی بر رساندن ندای جوانان در فضای دفاع از حق عمل می‌کنید؟
 
نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: یکی از راه‌های زیبا برای انعکاس فعالیت‌های ورزش در این وزارتخانه در عرصه هنر است و دولت باید از فرصت هنر و رسانه استفاده کند و از حقوق ملت در قالب ورزش و آثار فاخر هنری ورزشی دفاع کند. آقای گودرزی ما چگونه به شما اعتماد داشته باشیم؟ شما وارد کابینه‌ای می‌شوید که جلوی شکایت حقوقی جمعی از فرهیختگان از سینمای دژخیم رژیم صهیونیستی و هالیوود را می‌گیرند .
 
کریمی قدوسی با بیان اینکه وزیر نباید حاشیه‌سازی کند، تاکید کرد: به عنوان یک عضو کمیسیون باید 100 روزه و 100 ها روزها را خرج خلق حماسه اقتصادی کنند، نه اینکه فرصت‌ها را به عنوان عضو کابینه از دست بدهیم .
 
وی ادامه داد: یکی از راه‌های کاریتان این است که در عرصه دیپلماسی بتوانید با جوانان دنیا تعامل برقرار کنید، نه اینکه بگویید ما دنبال این هستیم که با تعامل با دنیا مشکلات معیشت مردم را حل کنیم، این باعث خشم و غضب پروردگار خواهد شد.  
 
کریمی‌قدوسی خطاب به گودرزی گفت: آقای گودرزی شما وارد کابینه می‌شوید و رای دارید؛‌ این ملت همه به رئیس جمهور رای داده‌اند . آیا شما می‌توانید از حقوق ورزشکاران و جوانان دفاع کنید؟ این ورزشکاران همه یک دست درفضای انتخابات وارد نشدند؟ آنجایی که گفته می‌شود 50 درصد افراطی ،‌خشونت طلب و خودسر بودند شما می‌توانید جواب بدهید؟
 
نماینده مردم مشهد و کلات اظهار داشت: یکی از حرف‌های اساس ما انتصابات در وزارتخانه است؛‌ بسیاری از وزرا قبل از رای آوری در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس قول دادند که در انتصابات اتوبوسی عمل نکنند و حتما با بلیت‌ها را سوار کنند، یعنی کسانی که سابقه اجرایی دارند را به خدمت بگیرند، نه اینکه اتوبوسی خانه نشین کنند .
 
وی ادامه داد: اگر کسی مانند آقای عباسی رئیس سازمان انرژی هسته‌ای در وزارتخانه شما باشد، آیا وی را خانه نشین می‌کنید یا او را حفظ می‌کنید؟ من نگران هستم که شما کشور را به عقب برگردانید، نه تنها به اندازه 50 روز جلو نروید بلکه به اندازه 3650 روز به عقب برگردیم. آیا می‌توانید از حقوق ملت دفاع کنید؟
 
نماینده مردم مشهد در پایان خاطر نشان کرد: آقای گودرزی بگوید که به عنوان وزیر آنجا که حقوق ملت، عزت و فرهنگ شهادت و ایثار و فداکاری و مقاومت ملت در معرض خطر قرار می‌گیرد، فتنه را به صراحت محکوم می‌کند، نه اینکه بگویم فتنه یک اعتراض بود. چون آن آقا خودش را دوست و همسنگر و رفیق دیروز و امروز مقام معظم رهبری معرفی می‌کند و خود را به عنوان یک مقلد تابع رهبری نمی‌داند، آن حادثه شوم را اعتراض معرفی کرد و امروز اکثر این افراد آن حادثه را اعتراض می‌دانند. بنابراین فتنه را محکوم کن و اگر این کار را انجام دهید ما به شما رای می‌دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، مردم ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار