امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: پایداری تیم مذاکره کننده ایرانی و نپذیرفتن خواسته های غیرمنطقی اعضای ˈ1+5ˈ جای تحسین و تقدیر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ˈعبدالعلی استیریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به مذاکرات ایران با نمایندگان گروه موسوم به ˈ1+5ˈ اظهارکرد: این مذاکرات به تعبیر مذاکره کنندگان بسیار سخت و فشرده بود، اما توافقی حاصل نشد و اجماع بر از سرگیری مذاکرات از 29 آبان تنها نتیجه آن بود.

وی گفت: در این سلسله نشست های سه روزه پیشنهاداتی از جمله تعلیق غنی سازی، تعطیلی مجتمع آب سنگین اراک و تعطیلی سایت فوردو از سوی غربی ها مطرح شد، اما مورد پذیرش تیم ایرانی قرار نگرفت.

حجت الاسلام استیری تصریح کرد: هوشمندی تیم مذاکره کننده ایرانی و پایداری در برابر خواسته های غیرمنطقی ˈ1+5ˈ جای تقدیر فراوان دارد.

وی افزود: البته مشابه این پیشنهادات بین سالهای 82 تا 84 هم مطرح شده بود، اما پس از آن آمریکا و غرب به تعهدات خود عمل نکردند و این سند حقانیت جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: به واقع تضمینی وجود ندارد که ما دوباره خواسته های غرب را اجابت کنیم اما تاریخ دوباره تکرار شود و آنها به وعده های خود جامه عمل نپوشانند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.