فعال ضدجنگ آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان روسیه گفت، اشغال عراق توسط آمریکا منجر به افزایش تروریسم و خشونت‌ها در این کشور شده است، به خصوص که آمریکا هم اکنون از تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی راشا تودی ؛ مجری این شبکه ابتدا گفت، یک سری حملات تروریستی که مسلمانان شیعه عراقی را در روز عاشورا هدف قرار داده بود، باعث کشته شدن دست کم چهل و یک شهروند غیرنظامی در خلال مراسم عزاداری در این روز مقدس برای شیعیان شد. 

ریچارد بکر، فعال ضدجنگ آمریکایی، طی مصاحبه اختصاصی با مجری این شبکه درباره سیاست‌ های اشتباه آمریکا و اشغال نظامی عراق توسط این کشور که باعث افزایش خشونت‌های ناشی از عملیات تروریستی در این کشور شده است گفت، از سال 1990 الی 2003 میلادی (پیش از اشغال نظامی عراق)، اینگونه خشونت‌های گسترده که این روزها بسیاری از شهروندان عراقی را به خاک و خون می‌کشد، در داخل این کشور مشاهده نمی‌شد. 

وی افزود، آمریکا نه تنها کشور عراق را اشغال کرد، بلکه برخی از گروه‌های قومی و ملی را در این کشور بر سایر گروه‌ها و فرقه‌ها برتری داد. ارتش آمریکا پس از ترک خاک عراق، عملاً این کشور را در جنگی تمام‌نشده رها کرد که هنوز میان گروه‌های مختلف در عراق جریان دارد. 

این فعال ضدجنگِ آمریکایی در خاتمه تأکید کرد، آنچه ما هم‌اکنون در عراق مشاهده می‌کنیم این است که آمریکا و برخی از متحدانش، از همان نیروهای (تروریست‌های تکفیری) که تلاش دارند دولت‌های جدید و امارت اسلامی را در عراق، سوریه و همچنین در سایر مناطق خاورمیانه (غرب آسیا و شمال آفریقا) برپا کنند، حمایت می‌کنند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار