به گزارش حوزه سینما
باشگاه خبرنگاران؛ "محمود خرسندی" صدابردار جوان سینمای ایران به دلیل ورود زودهنگامش به این عرصه هنوز به چهل سالگی نرسیده بیش از بیست سال سابقه کار دارد. محمود خرسندی پس از نزدیک به یک دهه دستیاری صدابردارانی مثل خسرو کیوان مهر و بهمن حیدری با فیلم گناه من (مهرشاد کارخانی) قدم به عرصه مدیریت صدابرداری گذاشت چندی پیش صدابرداری فیلم "بلوک نه، خروجی دو" (علیرضا امینی) را انجام داد که بعد از انتهای خیابان هشتم، دومین همکاریاش با امینی بود او روش کاری خاصی دارد گاهی واقعا نمی دانی چه خواهد شد چون همه چیز سر صحنه شکل میگیرد چه برای فیلمبردار و چه صدابردار، چنین روشی دشواریهایی دارد بلکو نه،خروجی دو حتی در کارنامه او هم فیلم متفاوتی ست و ساختارش بسیار ویژه است.
خرسند سال گذشته فیلمی را در جشنواره داشت که بیرون ماندنش از بخش مسابقه به نظر تعدادی از منتقدان نوعی جفا در حق آن بود "به خاطر پونه" (هاتف علیمردانی) این روزها روی پرده است و صدابرداریاش برای خرسند هم تفاوتهایی با دیگر کارها داشته علیمردانی فیلمساز مستقلی ست که با دشواری فیلم می سازد با این حال در به خاطر پونه همه چیز طبق برنامه انجام شد تنها نکته مهم فیلم جنس صدای فرهاد اصلانی بود او در نقش معتادی که سالهاست مواد مختلفی را مصرف میکند خشی به صدایش داده بود و میخواست با تن پایین حرف بزند این تصمیم از نظر شخصیت پردازی درست بود ولی برای من نگرانی هایی ایجاد میکرد خوشحالم که کیفیت نهایی همان چیزی شد که همان گفتگوهای اولیه، مد نظر ما بود چندی پیش فیلم من مادر هستم فریدون جیرانی هم با صدابرداری خرسند به شبکه خانگی آمد نگاه جیرانی به سینما و روش کارم برایم ارزشمند است.
منبع: ماهنامه فیلم
انتهای پیام/