آثار خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع امام حسین(ع) در کتابخانه‌ی مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، این نمايشگاه علمی ، فرهنگی و مذهبی شامل کتب خطی، چاپ سنگی ، چاپی و مطبوعات قدیمی با موضوع امام حسین(ع) و واقعه‌ی جانسوز کربلاست.

بر اساس این گزارش، جلوه‌های معنوی و هنری قرآن منسوب به دست‌خط مبارک امام حسین(ع)، اهدایی مقام معظم رهبری به همراه لوح طوماری نفیس زیارت عاشورا که در قرن سیزدهم هجری قمری کتابت شده، نیز در این نمایشگاه در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

علاوه‌بر قرآن منسوب به دستخط مبارک امام حسین(ع) که بر پوست آهو کتابت شده، لوح طوماری زیارت عاشورای نفیسی در این مجموعه‌ نمایش داده شده است که در سال1281 هجری قمری توسط محمدعلی‌بن‌ محمدتقی اصفهانی کتابت شده است.

هم‌چنین ازميان آثار فراوان خطي و چاپ سنگي دیگر با موضوع امام حسين(ع) و ماه محرم موجود در گنجینه‌ی مخطوطات کتابخانه‌ی مرکزی آستان قدس رضوی، تعدادی از آثار خطی نفيس مانند شرح زیارت عاشورا، وقایع عاشورا، امام حسین(ع) و نبوت، عمده‌المناقب، سعادت‌الکؤنین و... انتخاب شده و در معرض نمايش عموم قرار گرفته است.

در ميان ‌كتب چاپ سنگي کتابخانه‌ی مرکزی آستان قدس رضوی، آثار نادر و ارزشمندي وجود دارد كه از مجموع آن‌ها گنجینه‌های ارزشمندی نظیر مخزن‌البکاء، نورالمنابر، مجالس‌الواعظ البکاء، مناهج الرشاده فی اسرارالشهاده، نورالانوار، عین‌البکاء، فیض‌الدموع و ریاض‌الاحزان را می‌توان نام برد که در نمایشگاه یاد شده نمایش داده شده‌اند.

کتب چاپی مرتبط با موضوع‌های گوناگونی از جمله امام حسین(ع) و محرم‌الحرام در این نمایشگاه وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به «امام حسین(ع)؛ رمز سعادت بشریت»، «حسن(ع) احیاگر آدم»، «فرهنگ عاشورائی»، «فرهنگ جامع سخنان امام حسین(ع)»، «سیره حسینی درآثار شهید مطهری» و «تجلی قرآن در راه امام حسین(ع)» اشاره کرد.

لازم به ذكر است، نمایشگاه آثار خطي، چاپ سنگي و چاپی نفیس با موضوع امام حسين(ع) هر روز از 20 تا30 آبان‌ماه در کتابخانه‌ی مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به علوم ديني و مذهبي است./س

برچسب ها: آثار ، چاپی ، امام حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.