وزیر دفاع افغانستان از خروج نیروهای ناتو از کشورش استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، ، «بسم‌الله محمدی» که همراه وزیر کشور و رییس اداره امنیت ملی افغانستان برای پاسخگویی به کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان فراخوانده شده بود ، گفت: ما به این علت از خروج نیروهای ناتو استقبال می‌کنیم که نیروهای امنیتی افغان مستقل بشوند و در سخت ترین شرایط از نیروهای ناتو ، کمک خواسته نخواهد شد.

وی بااشاره به مساله تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تصریح کرد: انتخابات برای این کشور یک مساله تاریخی است و ما به هر قیمتی از آن حمایت می‌کنیم.

وی از اجرای هفتصد عملیات نظامی علیه مخالفان مسلح در سال جاری خبر داد و گفت: دوازده عملیات دیگر در حال حاضر ادامه دارد.

وزیر دفاع افغانستان با بیان اینکه نیروهای ارتش ملی سیصد و هفتاد و هفت عملیات شبانه را اجرا کردند ، افزود: نود و هشت درصد این عملیات‌ها به طور مستقل اجرا شد.

وی با بیان اینکه حملات مخالفان مسلح در خارج از کشور سازماندهی می‌شود گفت: سفرهای رییس‌جمهور و وزیر دفاع به خارج از کشور نیز در این زمینه نتیجه نداشته است.

وزیرکشور افغانستان نیز در این نشست گفت: عملیات شش هفته‌ای در دست اجرا است تا وضع امنیتی کشور بهبود یابد.

«عمر داود زی» ازکاهش تلفات نیروهای پلیس افغان خبر داد و افزود: دو ماه پیش روزانه پانزده نیروی پلیس کشته می‌شدند اما اکنون این میزان روزانه به شش نفر رسیده است.

وی گفت: این وزارت گزارش‌هایی دریافت کرده است که تروریست‌ها قصد داشتند با استفاده از سه کامیون مملو از مواد منفجره ، جرگه مشورتی را هدف قرار دهند که دو دستگاه از این  کامیون‌ها یکی در استان پکتیا و دومی در مرز دیورند کشف و منهدم شدند و تلاش‌ها برای شناسایی کامیون دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار