عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه گفت: کتاب خواندن در وهله اول یک امر آموزشی است و نه ارثی، بنابر این لازم است از همان دوران اولیه تحصیل چگونه خواندن آموزش داده شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، فاطمه قدیانلو به مناسبت فرا سیدن بیست و یکمین هفته کتاب اظهار داشت: فرهنگ وسیله‌ای است برای کنترل اجتماعی، از آنجا که افراد شیوه‌های رفتاری و الگوهای فرهنگی جامعه را از طریق آموزش یاد می‌گیرند، فرهنگ وسیله‌ای است که رفتار و تمایلات و کردار آنان را یکنواخت می‌کند.

وی افزود: جایگاه کتابخانه در ردیف‌های مهم برای ارتقای سطح فرهنگی است و از آنجا که کتابخانه نوعی رسانه محسوب می‌شود به افزایش سطح فکری و معنوی افراد نیز کمک می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه ادامه داد: کتاب خواندن در وهله اول یک امر آموزشی است، مانند خوردن، پوشیدن، ارتباط برقرار کردن و حتی مانند درس خواندن و علم‌آموزی است، از این رو کتاب خواندن باید آموزش داده شود و کتاب خواندن امری اکتسابی است و نه ارثی.

قدیانلو در رابطه با راه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیان کرد: از مهم‌ترین عوامل برای انجام این امر، ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی و ایجاد رفتاری به نام مطالعه میان مخاطبان در جامعه است.

این مسئول اضافه کرد: بالطبع یکی از راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی، مردمی کردن و تأمین منابع و ایجاد انگیزه در یکایک افراد جامعه است.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه تصریح کرد: اگر کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی در سبد خانواده جای داشته باشد می‌‌تواند در ارتقای سطح کیفی و کمی جامعه کمک کند.

قدیانلو خاطرنشان کرد: به وسیله کتاب خواندن می‌توان تجربه‌های بسیار زیادی را به دست آورد به طوری که به اندازه تمدن بشری به انسان آگاهی می‌دهد و دریچه‌ای را به سوی پیشرفت جامعه باز می‌کند.

وی فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان را تسلیت گفته و بر اهمیت همکاری ائمه جماعات و روحانیون در زمینه جذب مردم به سمت مطالعه تأکید کرد.
برچسب ها: قزوین ، کتاب ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.