نکو گفت: تعامل خوبی بايد بین "قطعه سازان "و صنعت خودرو شکل گیرد تا از این طریق مشکلات موجود حل شود.

ابراهیم نکو نماینده مردم تهران و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه هم‌اکنون قطعات مورد نیاز براي توليد خودرو به سادگی به دست صاحبان صنعت خودرو نمی‌رسد، افزود: در کنار این مسئله عدم سوددهی قیمت تمام شده محصول چالش دیگری است که خودروسازان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی به وضعيت معيشتي "قطعه‌سازان " اشاره کرد و گفت: قطعه‌سازان نیز از این صنعت گله‌مند هستند چرا که نمی‌توانند مطالبات خود را از خودروسازان دریافت کنند.

نکو تصریح کرد: به همین دلیل هم‌اکنون تولید قطعه یا به حداقل رسیده و یا در حالت رکود است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:لازم است نشست مشترکی بین قطعه‌سازان و خودروسازان برگزار شود تا با تدابیری که اتخاذ می‌کنند هم مطالبات معوقه پرداخت شود هم تولید رونق گیرد.

وی در ادامه به ارائه تسهیلات ویژه به مردم جهت خرید خودرو اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه "مردم" متقاضیان اصلی ما هستند باید نگاه ویژه‌ای به آنها داشته باشیم.

نکو اضافه کرد: از طریق حمایت‌های مالی، ارائه تسهیلات و اعطای وام کم بهره با کارمزد 2 تا 4 درصد هم‌چون وام مسکن مهر زمینه را هم برای رفع نیاز مردم و هم حمایت از صنعت خودروی کشور فراهم کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: از این رو باید تعامل خوبی بین قطعه‌سازان و صنعت خودرو شکل گیرد تا از این طریق مشکلات موجود حل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطعه ، خودرو ، مطالبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار