بر اساس ضوابط كارت طلايي اگر دارنده‌ي كارت مقصر حادثه شناخته شود و يا سهل‌انگاري در بروز حادثه دخيل باشد قطعا امكان پوشش‌دهي وجود ندارد اما در اين بين عدم پاسخگويي كانال شكايت در خصوص عدم پذيرش عمدي كارت طلايي به هيچ وجه قابل اغماض نيست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، طی تماس هایی که دارندگان کارت طلایی گروه خودروسازی ایران خودرو با باشگاه خبرنگاران جهت رفع ابهامات موجود در خصوص عدم پذیرش این کارت توسط  برخی از نمایندگی ها برقرار كردند، خبرنگار ما پی گیر این موضوع از مسئولان مرتبط شد که متن این گزارش به شرح زیر است:

شركت امداد خودرو ايران در اواخر اسفند 1378 در پي سياست تكميل زنجيره خدمات پس از فروش گروه صنعتي ايران خودرو تاسيس شد كه ازجمله مهمترين ضرورت‌هاي تشكيل اين شركت مي‌توان به فقدان مركزي جهت ارائه خدمات امدادي به شكل منسجم و كارآمد به دارندگان محصولات گروه صنعتي ايران خودرو اشاره كرد.
 
در اين بين "كارت طلايي" جهت ارائه خد‏ماتی چون "خدمات امداد سيار تعميرات فني (بعد از اتمام و يا در طول مدت دوره گارانتي به جز مواردي كه مشمول گارانتي مي شود). جبران خسارت (سرقت (‌جزئي- كلي ), تصادفات) سرويس‌هاي ادواري، سرويس در محل تعويض خودروي خسارت ديده، هزينه توقف خودرو در نمايندگي صادر شد، كه در صورت درخواست مشتری در ازای دريافت ميانگين مبلغ یک میلیون تومان اين كارت به وي تعلق می‌گیرد.

بر اساس اين گزارش، كارت طلايي شامل انواع مختلف از يك ستاره تا 4 ستاره است كه به ترتيب ستاره‌هاي موجود، پوشش‌دهي در بحث ارائه سرويس بيشتر مي‌شود.

در واقع در صورت بروز خسارتي بر اساس نوع كارت طلايي مشتري خدمات ارائه مي‌شود. بنابراين اگر دارنده‌ي كارتي به نمايندگي جهت جبران خسارات مراجعه نموده و با عدم پذيرش مواجه شده است بايد به كارت طلايي خود رجوع كرده تا سنخيت خسارت وارده را با نوع كارت خود بسنجد.

هم‌چنين بر اساس ضوابط كارت طلايي اگر دارنده‌ي كارت مقصر حادثه شناخته شود و يا سهل‌انگاري در بروز حادثه دخيل باشد قطعا امكان پوشش‌دهي وجود ندارد.

البته به گفته مسئولين امداد‌خودرو در صورت مشاهده عدم پذيرش عمدي كارت طلايي توسط نمايندگي‌ها و يا كوتاهي امداگران، دارنده كارت مي‌تواند با كانال شكايت "096440" با امداد‌خودرو ارتباط گرفته و شكايت خود را ابلاغ نمايد تا بر اساس مستندات مشتري و سوابق سيستم به مشكل وي رسيدگي شود.

هم‌چنين در صورت تاييد سهل‌انگاري نمايندگي با توجه به مراوداتي كه ايساكو و امدادخودرو با كميته‌هاي اعطا و لغو نمايندگي‌ها، مشتري‌مداري و جبران خسارات تحميل شده دارند به طور قطع پس از انجام بررسي‌هاي لازم در اين زمينه مجازات در انتظار متخلفان خواهد بود كه در اين بين حتي امكان تعطيلي نمايندگي مورد نظر نيز وجود دارد.

اما نكته‌اي كه در اين ميان به هيچ وجه قابل اغماض نيست مسئله عدم پاسخگويي "كانال شكايت" مذكور است كه به گفته يكي از خوانندگان باشگاه خبرنگاران مبني بر"لطفا در خصوص ارتباط با مشتری ایران خودرو که شماره096440 است گزارش تهیه فرمائید. اولا تماس با آنها حداقل یک ساعت زمان لازم دارد که بايد پشت گوشی منتظر خطوط یک و 2 یا ثبت شماره‌ات برای تماس باشید تازه اگر بعد از چندین و چند بار موفق به ارتباط بشی. ثانیاساعت 6 صبح و یا نصف شب با مشتریان تماس گرفته می‌شود که تا شماره قرارداد و ... را پیدا کنید تلفن را اپراتور محترم قطع کرده.سوم اینکه شما هرچه بگویید جواب آنها جمله "طبق قرارداد "می باشد.چهارم اینکه با مسئولین نمی توانی صحبت کني. "

لازم به ذکر است؛ طي تماسي که خبرنگار ما با شماره"096440" برقرار نمود مشخص شد ميزان انتظار مشتريان براي پاسخگويي اين سيستم کمتر از ميزان ذکر شده توسط مردم است که مسئول مرتبط در پي اين موضوع گفت: در موارد اندکي زمان پاسخگويي سيستم طولاني ميشود و حداکثر زمان انتظار براي شنيدن پاسخ مورد نظر کمتر از يک دقيقه است.

هم‌چنين به گفته يکي ديگر از مشتريان که با سيستم مورد نظر تماس حاصل کرده است، اين کانال پاسخگوي وي بوده است اما در زمان مراجعه به نمايندگي جهت دريافت خدمت مورد نظر نمايندگي از پذيرش او سرباز مي‌زند و نياز مشتري را برطرف نمي‌کند.

بنابراين لازم است زماني كه مسئولان زيربط اقدام به ارائه خدمتي حال در هر قالبي مي‌نمايند تا از اين طريق رضايت مشتري را جلب كنند، پي‌گير انجام اين خدمت و يا سهل‌انگاري در اين امر باشند چرا كه ايجاد كانال شكايت به گفته مسئولين كشور براي ارتباط با مشتري و حل مشكل مورد نظر وي است از اين رو اگر قرار باشد اين كانال به هويت خود پايبند نباشد و بر اساس گفته مشتريان از پاسخگويي به مسائل مورد نظر آنها كوتاهي كند، ديگر نيازي به تداوم ايجاد اين نوع از خدمات وجود ندارد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: کارت ، طلایی ، نمایندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
بسیار بسیار دزد و کثیف هستید اینقدر آدم رو معطل میکنید که آخر منصرف بشه وقتی پول میخواهیددبگیرید از یکماه قبل پیامک هاتون میاد حالا که وقت جوابگویی هست کلا بی نتیجه
بعد از زلزله بندر عباس ماسین ما حادثه دیده الان 40 روز وقتی زنگ هم میزنیم جواب نمیدید

از این به بعد من هر کسی رو دیدم منصرفش میکنم که کارت طلایی بگیره هفت ساله داریم پول بیمه کارت طلایی میدیم حالا هم هیچ
حتما به خبرگزاری هم شکایتتون رو میبرم
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر حیدری
۱۵:۳۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام و ضمن خسته نباشید خدمت کارکنان و کارشناسان محترم
بنده یه پژوپارس سال با کارت طلایی3ستاره داشتم
توسط یکی از اشناهایمان واژگون شد
6ماهه که مراجعه کردم به امداد خودرو و پرونده تشکیل دادم
امروز تاریخ1399/2/28بهم خبر دادن که کمیته ی فنی نظر داده گفته که طبق تحقیقات محلی تشخیص دادیم که راننده ماشین کسی بود که گواهینامه نداره و هیچ گونه خسارتی تعلق نمیگیره!!!!
بنده روح و روانم از این موضوع خبر ندارم و کارشناسان کمیته ی فنی امداد خودرو خبر دارن و به کروکی که از دست دادگاه و مهر شورا و مهر دادستان روی کروکی هست اعتراض دارن!!!!
که کروکی دادگاه اشتباهه
ایا کارت طلایی که اینقد تعریفش میکنن همینه؟؟؟
ایا 5 ملیونی که اول بابت خرید ماشین به کارت طلایی میدهیم تا اینکه یه موقعی بتونیم ازش استفاده کنیم همین است !!؟ به همین سادگی میخوان هر پرونده ای رو زیر بزنن و رسیدگی و هیچ گونه خسارتی ندن ؟؟؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
توی ایران فقط پول می گیرن و هیچ جوابی هم نمیداند
بعد خیلی هم رو دارن، آدمها دست به سر میکن
نوعی کلاغ برداری
آخرین اخبار