ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در ارائه گزارش عملكرد برنامه هسته‌اي ايران به پارلمان اين كشور تاکید کرد: توافق احتمالی غرب با ایران به‌طور نسبی از تحریم‌ها کاسته و در صورت عدم توافق تحريم‌ها همچنان ادامه خواهد يافت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران و به نقل از اسکای نیوز: "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه با حضور در پارلمان این کشور گزارشی در مورد روند مذاکرات هسته‌ای ایران ارائه داد و تاکید کرد: توافق احتمالی غرب با ایران بطور نسبی از تحریم‌ها خواهد کاست.

وی پس از مذاکرات سه روز ایران و گروه 5+1 در ژنو بر سر پرونده هسته‌ای ایران گفت: توافق غرب شامل کاهش نسبی تحریم‌ها خواهد بود.

هیگ در بخش دیگری از سخنان خود تصريح كرد: قدرت‌های جهانی موضع‌گیری واحدی در قبال گفتگوهای هسته‌ای با ایران دارند و هیچ کشوری تاکنون به این امر اعتراضی نداشته است.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: اگر در خصوص پرونده هسته‌ای ایران توافقی حاصل نشود، تحریم ها علیه ایران همچنان ادامه خواهد یافت.

ويليام هيگ روند مذاکرات را به شدت دشوار دانست و گفت: نمی‌توانم دقیقا بگویم مذاکرات چه زمانی به نتیجه خواهد رسید.

همچنین وزیر امورخارجه انگلیس در سخنانی اظهار کرد: توافق با ایران بر سر پرونده هسته‌ای این کشور منوط به ادامه یافتن مذاکرات هسته‌ای این کشور با غرب است.

گفتنی است؛ وزارت امور خارجه انگليس روز دوشنبه در بيانيه‌اي از آمادگي اين كشور براي از سرگيري روابط ديپلماتيك با جمهوری اسلامی ايران خبر داد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار