جعفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

به آینده مذاکرات هسته‌ای امیدوار هستیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: متاسفانه در مذاکرات ژنو کشور فرانسه به خوبی عمل نکرد و آمریکا نیز تحت تاثیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در حالی که می‌توانستیم به توافق خوبی برسیم این اتفاق نیافتد، ولی به هر حال ما به آینده امیدوار هستیم تا پیشرفت‌های خوبی حاصل شود.

جلیل جعفری نماینده خلخال با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: مذاکرات به صورت دوسویه و همزمان با 1+5 و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیگیری می‌شود.

وی افزود: بعد سیاسی مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 و بعد فنی آن نیز با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال انجام است.

دبیر کمیته انرژی‌های نو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: مذاکرات فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی زمینه‌ساز مذاکرات سیاسی گروه 1+5 است و مذاکراتی که اخیر انجام شد امیدوارکننده بود چرا که خوب پیش رفت.

نماینده خلخال تصریح کرد: آنچه که به نظر می‌رسد این است که دولت یازدهم با پشتیبانی مقام معظم رهبری بنا را بر تعامل و همکاری گذاشته‌اند تا در این پرونده به نتیجه برسند،‌ البته با حفظ حقوق مردم در چارچوب مقررات بین‌المللی از جمله معاهده NPT.

جعفری ادامه داد: حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در همه بخش‌ها کاملا مشهود است ولی باید طرف مقابل نیز حسن نیت خود را نشان دهد.

وی اظهار داشت: طرف‌های مذاکره‌کننده ایرانی باید به صورت تکریم‌آمیز با ایران برخورد کنند و بر حفظ حقوق هسته‌ای ایران تاکید داشته باشند چرا که ایران یک کشور قدرتمند و قابل اعتماد بوده و اگر با نگاه مثبت گام پیش نهند، مسائل حل خواهد شد.

 تاکید کرد: از آنجایی که ما مسئله را پیگیری کردیم، مسئله قابل حل بود اما رژیم صهیونیستی با توافق و ادامه مذاکرات مخالف است و از همین جهت باعث کارشکنی در ادامه کار شد.

نماینده خلخال اظهار داشت: متاسفانه در مذاکرات ژنو کشور فرانسه به خوبی عمل نکرد و آمریکا نیز تحت تاثیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در حالی که می‌توانستیم به توافق خوبی برسیم این اتفاق نیافتد، ولی به هر حال ما به آینده امیدوار هستیم تا پیشرفت‌های خوبی حاصل شود.

جعفری با بیان اینکه پیشرفت‌ها خوب بوده است، گفت: طبق معاهده بین‌المللی NPT جمهوری اسلامی ایران حق دستیابی به غنی‌سازی را دارد و باید کشورهای مذاکره‌کننده به این حق احترام بگذارند.

اضافه می‌شود، آخرین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 به مدت سه روز از پنجشنبه 16 آبان ماه تا شنبه 18 ابان ماه در شهر ژنو سوئیس برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار