28 عملیات خلع ید برای آزادسازی اراضی ملی در نوشهر انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رُویان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:در شش ماه نخست امسال در مجموع 28 عملیات خلع ید برای آزادسازی 72 هزار متر مربع از اراضی ملی از دست متصرفان انجام شد.

شاه‌حسینی افزود:این اقدام در چارچوب تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و همچنین اجرای احکام قضایی صورت گرفت.

وی تصریح کرد:در مورد زمین‌هایی که هم منابع طبیعی و هم اشخاص حقیقی یا حقوقی مدعی مالکیت آن هستند قضاوت به کمیسیون ماده واحده ارجاع می‌شود که در این بخش 65 پرونده برای اعلام نظر به کمیسیون مذکور فرستاده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رُویان تاکید کرد:از این تعداد،برای 43 پرونده با مجموع مساحت 47.6 هکتار به نفع منابع طبیعی و برای 22 پرونده با مجموع مساحت شش هکتار به ضرر منابع طبیعی رای صادر شد و برای چهار پرونده مورد اختلاف نیز که مجموع مساحتش 5.8 هکتار بود قرار صادر شده است.

شاه‌حسینی در مورد پاسخ به استعلامات مربوط به مالکیت زمین اظهار داشت: در این مدت به دو هزار استعلام جواب دادیم که چند برابر شهرستان‌های مشابه است.

وی گفت:جمعیت نوشهر در همه جای شهرستان پخش شده و در مقایسه با شهرستان‌های دیگر، پراکندگی بالایی دارد و گذشته از این، افراد غیر بومی نیز در این نوشهر بیشتر هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رُویان افزود:از دیگر اقدامات صورت گرفته، اخذ پنج فقره سند با مساحت شش هزار و 793 متر مربع و همچنین اخذ یک سند برای مستندسازی اراضی به میزان یک هزار و 450 متر مربع بوده است.

شاه‌حسینی با اشاره به برداشت غیر مجاز سه هزار و 721 متر مکعب شن و ماسه اظهار داشت: برای متخلفان این بخش 16 پرونده قضایی تشکیل شد.

وی گفت:برداشت خاک و مخلوط نیز اقدامی غیر قانونی است و برای متخلفان به دلیل برداشت یک هزار و 855 متر مکعب خاک و مخلوط در مجموع 11 پرونده تنظیم شد.

حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با 168 هزار هکتار مساحت دارای 90 هزار هکتار جنگل و 35 هزار هکتار مرتع است./ب

برچسب ها: عملیات ، ملی ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.