فرماندار اردبیل ازبه حداقل رسیدن کنسلی پروازهای فرودگاه اردبیل تا دو ماه آینده خبرداد.

کاظم دبیر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل در خصوص حل مشکل پروازهای فرودگاه اردبیل گفت:اگر بخواهیم کنسلی پرواز های فرودگاه اردبیل به حداقل برسد،ما بایدسیستم فعلی فرودگاه کت (یک) را به کت(دو)ارتقاء دهیم.

وی افزود:در این راستا مادر حدود 4روز قبل برطبق بازدیدی که از(سامانه ی جامع هواشناسی خودکار فرودگاه )داشتیم که اصطلاحاٌ به آن سیستم ( RBR)می گویند ،توسط اداره کل هواشناسی خوشبختانه آماده افتتاح می باشد.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه اگر بخواهیم که سیستم کت (یک) به کت (دو)تبدیل شده وارتقاء پیدا کند،نیازمندیم که خود فرودگاه هم به سیستم ( IRS)مجهز شود،خاطرنشان کرد:در این راستا سیستم (IRS) را ازکشور نروژ خریداری شده و در حال حمل به کشورمان است تا پس از وارد شدن به فرودگاه اردبیل برسد و نصب شود.

دبیر ادامه داد:برطبق صحبت هایی که با مدیر کل فرودگاه های استان اردبیل داشتم، مطلع شدم که پی گیری های لازم درخصوص خرید این سیستم صورت گرفته وسیستم در حال حمل به کشور می باشد ؛امید است که تا ظرف یک ماه آینده این دستگاه خریداری شده به دست مسئولین ذیربط در فرودگاه استان برسد تا آنان هر چه سریعتر بتوانند مشکلات لغو پرواز های اردبیل را به حداقل برسانند.
وی اضافه کرد:با توجه به محدودیت ها ومشکلاتی که در جریان واردات در کشورشاهد بودیم امر وارد کردن سیستم (IRS) به تأخیر افتاد، لذا؛ با ورود ونصب سیستم (IRS) دوم به فرودگاه این شهر ، فرودگاه اردبیل در ردیف چهارم فرودگاه های خاص کشور قرار گرفته وخلبان ها از این پس قادر خواهند بود قدرت فاصله ی دید خود در ارتفاع بلند را برای فرود آمدن سالم وموفق از حداقل 800 متر به 400متر کاهش دهند/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.