"بهار محمودزاده" گفت: نمایش "چشم‌ها" مملو از سوال و ابهام و درگیری است که در طول نمایش به مرور زمان به سوال‌ها پاسخ داده می‌شود.

بهار محمودزاده، کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: داستان نمایش "چشم‌ها" روایتگر زندگی دو خواهر است که به نوعی با بررسی گذشته زندگی این دو نفر، وقوع جنگ در شهر محل سکونت آنها و کشته شدن پدر و بسیاری از افراد این شهر، و دریاچه‌ای در کنار شهر که مردان، زندگیشان را از طریق آن می‌گذراندند، این نمایش تعریف می‌شود.



محمودزاده در ادامه گفت: این نمایش، هفت سال بعد از وقوع حادثه را نشان می‌دهد که با ورود مردی به داستان، اتفاقاتی را در پی دارد و مشکلات به جا مانده از گذشته این نمایش را رقم می‌زند. 

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: این داستان، به مکان خاصی اشاره ندارد و مخاطب می‌تواند به ظن خود شخصیت‌های نمایش را متعلق به شهر مورد نظرش بداند. متن این اثر مملوء از سوال و ابهام و درگیری است که به مرور زمان به سوال‌ها پاسخ داده می‌شود.




محمودزاده ادامه داد: نمایشنامه "چشم‌ها" را که از برگزیده‌های نمایشنامه نویسی تئاتر فجر بود، دو سال پیش خواندم به طوری که تحسین مرا برانگیخت تا اینکه در حال حاضر فرصت اجرای این اثر برای من حاصل گشت. 

این کارگردان تئاتر بیان کرد: متن این نمایش صاحب شخصیت است و گرفتار اسم گذاری نشده است و با فضای خاصی ارتباط ندارد به طوری که افق دید مخاطب را باز می‌گذارد. 

محمودزاده افزود: نمایشنامه "چشم‌ها" رئال است اما طراحی صحنه را رئال کار نکرده‌ام به طوری که به شیوه سورئال با سه رنگ مشکی و قرمز و گاهی سفید، سعی داشتم توهمات و تفکرات درونی فرد را در صحنه نشان دهم. 



این کارگردان تئاتر خاطر نشان کرد: فضای صحنه "چشم‌ها" با رنگ به تماشاگر القا می‌شود، تا جایی که وقتی سرباز بعد از سالها به این شهر باز می‌گردد توهماتی دارد، که با طراحی صحنه این حالت نشان داده شده است. 

لازم به ذکر است نمایش "چشم‌ها" با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است. این نمایش ساعت 18 و 30 دقیقه در خانه نمایش به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار