موجودات فضایی به کره زمین حمله کرده اند و قصد دارند آن را از بیخ و بن ریشه کن کنند به همین دلیل ربات‌های غول‌پیکری که انسان‌ها را هدایت می‌کنند و برای همین جور موقع‌ها ساخته شده‌اند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران،‌ موجودات فضایی به کره زمین حمله کرده اند و قصد دارند آن را از بیخ و بن ریشه کن کنند به همین دلیل ربات‌های غول‌پیکری که انسان‌ها را هدایت می‌کنند و برای همین جور موقع‌ها ساخته شده‌اند.

 توسط انسان‌ها آماده ‌می‌شوند تا به جنگ فضایی‌ها بروند و این تهدید را خنثی کنند.

سازندگان این انیمیشن در چهاردهمین فیلم خود به مدرسه برمی‌گردند. مایک( با صدای بیلی کریستال) و سالیوان(جان گودمن) سال اول دانشگاه را می‌گذرانند. در این فیلم می‌بینیم که این دو از اول بهترین دوست یکدیگر نبوده‌اند. این دو رقابت می‌کنند تا در کلاس بهترین باشند و در مسابقات سالانه ترسناک‌ترین‌ها شرکت می‌کنند.

 12 سال انتظار در حال پایان یافتن است و طرفداران انیمیشن درخشان و به یادمانی کمپانی هیولاها(2001) می توانند دوباره با هیولاهای بامزه و دوست داشتنی‌ای چون سالیوان و مایک دیدار کنند. داستان قسمت دوم مربوط به قبل از داستان قسمت اول است و ماجراهای مایک و سالیوان را در دوران دانشجویی نشان می‌دهد. دورانی که آنها در دانشگاه یاد می‌گیرند تا چطور بچه‌های آدمیزاد را بترسانند و از جیغ آنها انرژی بگیرند. 

از سال ها پیش بحث ساخت قسمت دوم این انیمیشن مطرح شده بود ظاهرا پیکسار طرح‌های زیادی برای ادامه دادن داستان هیولاها داشت اما در پایان تصمیم گرفت که به گذشته آنها سرک بکشد و پیش درآمدی بر فیلم اول بسازد.

دانشگاه هیولاها مهمترین انیمیشن تابستان امسال و به احتمال فراوانی یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال و اصلی‌ترین نامزدهای دریافت اسکار انیمیشن خواهد بود.

 با توجه به سابقه پیکسار امکان عدم موفقیت این انیمیشن صفر است. پس پیش به سوی یک انیمیشن خاطره‌انگیز و جذاب دیگر، پیکساری‌ها حتما برای ساخت قسمت دوم یکی از بهترین انیمیشن‌های کارنامه‌شان برنامه‌های ویژه  و ایده‌های تازه‌ای را رو کرده‌اند.

صداپیشگان: بیلی کریستال، جان گودمن، استیو بوشمی، ناتان فیلون...

منبع: دو ماهنامه سینما تئاتر

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.