مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره کل با رعایت تمام قوانین و مقررات شکار و صید نسبت به صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی استانی از زمان آغاز تا پایان فصل شکار در سال جاری برای متقاضیان اقدام می کند.

 عطاء پورشیرزاد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: بهای پروانه شکار پرنده 600 هزار ریال بوده که در ازای فیش بانکی صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه مدت اعتبار هر پروانه از تاریخ صدور تا پایان فصل شکار است، بیان کرد: در زمینه شکار پرندگان غیرحمایت شده از قبیل قمری، کبوتر کوهی، فاخته، تیهو، کبک، باقرقره، شکم سیاه، گنجشک خانگیو درختی، سار، چکاوک کاکلی و چکاوک بیابانی برای شکارچیان واجد شرایط کهگیلویه و بویراحمد پروانه صادر می شود.
پورشیرزاد اظهار کرد: پایان فصل شکار پرندگان خشکی زی در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد تا 15 بهمن 92 و در مناطق معتدل و سردسیری این استان تا 15 اسفند امسال تعیین شده و پرندگان آبزی و آبچر نیز 15 اسفند سال جاری است.
وی عنوان کرد: پروانه عادی شکار پرندگان وحشی استانی تنها در محدوده شکارگاه های آزاد استان صادرکننده آن دارای اعتبار است.
پورشیرزاد ابراز داشت: بر اساس مصوبه شورایعالی محیط زیست دارندگان پروانه عادی شکار پرندگان تنها دو روز در هفته که شامل چهارشنبه و جمعه است می توانند اقدام به شکار کنند
و در هر مسافرت نیز مجاز به شکار فقط چهار قطعه از پرندگان غیرحمایت شده اعم از آبزی یا خشکی زی هستند.
وی افزود: یکی از شرایط اصلی برای دریافت پروانه عادی شکار پرندگان وحشی داشتن دفترچه شناسایی ویژه شکارچیان است و بدون این دفترچه پروانه صادر نخواهد شد.
پورشیرزاد گفت: دارندگان اسلحه تفنگ بادی کالیبر 5/5 که دفترچه شناسایی شکارچیان را دارند می توانند پروانه عادی شکار پرندگان وحشی را دریافت کرده و تنها به شکار راسته گنجشک سانان اقدام کنند./س
برچسب ها: صدور ، پروانه ، شکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.