نتايج يک نظرسنجي که "ليگ ضد افترا" منتشر کرد نشان مي‌دهد بیشتر مردم با مداخله کشورشان در خاور ميانه مخالفند و معتقدند کشورشان بايد حداقل مداخله را در مذاکرات صلح ميان اسرائيلي‌ها و فلسطينيان داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، نتايج اين نظرسنجي که نشان مي‌دهد 62 درصد از مردم آمريکا بر اين باورندکه اين خود فلسطيني ها و اسرائيلي ها هستند که بايد مشکلات شان را حل کنند، درست چند ساعت پيش از ورود جان کري، وزير امور خارجه آمريکا به سرزمين هاي اشغالي منتشر شد. هدف از سفر کري تشويق طرفين به از سر گيري مذاکرات صلح عنوان شده است. 

نتايج اين نظر سنجي همچنين نشان مي‌دهد که مردم آمريکا در مورد مداخله کشورشان در خاور ميانه مردد و عموما بي‌ميل هستند. 

آبراهام فاکسمن، مدير ملي ليگ ضد افترا در بيانيه اي گفت: اطلاعات به دست آمده نشان گر دو مسئله است؛ اول آن که اسرائيل از جايگاه خوبي بين مردم آمريکا برخوردار است و دوم آن که آنها خواهان کمترين ميزان مداخله کشورشان در خاور ميانه هستند. 

بيش از سه چهارم شرکت کنندگان در اين نظرسنجي اسرائيل را متحد قدرتمند و وفادار آمريکا مي دانند. 

اين نظر سنجي اواسط اکتبر برگزار شده است.. 

شرکت کنندگان در اين نظر سنجي درمورد ادامه تحريم ها هم اختلاف نظر دارند. 

درمورد سوريه هم  70 درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند بعيد است اين کشور زرادخانه سلاح هاي شيميايي خود را نابود کند. با اين وجود آنها به شدت با تلاش براي برکنار کردن بشار اسد و مداخله آمريکا در سوريه درصورتي که اين کشور سلاح‌هاي شيميايي خود را نابود نکند، مخالفند. 

هزار و 200 آمريکايي در اين نظر سنجي شرکت کرده‌اند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار