کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: فسفر خربزه سبب تقويت سلول هاي مغزي و فعاليت اعصاب مي شود و كلسيم آن در تقويت عضلات و تكميل استخوان بندي و رشد كودكان مؤثر است.

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: خربزه مقدار زيادي پكتين و مواد معدني نظیر پتاسيم، منگنز و كلسيم دارد.

وی تشریح کرد: خربزه به دلیل دارا بودن پتاسیم بسیار مُدر بوده بنابراین باعث دفع مواد زاید و سموم موجود در خون شده و به فعالیت و شستشوی مثانه و کلیه‌ها کمک کرده و از احتباس ادرار و سنگ مجاری ادرار ممانعت می‌کند.

نقشی ادامه داد: خربزه باعث افزایش شیر در زنان شیرده می شود.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به شادابی پوست با خربزه یادآور شد: مقدار قابل توجه پیش ساز ویتامین آ  موجود در میوه خربزه، پیشگیری از بیماری های چشم، جلوگیری از بیماری های عفونی، طراوت و شادابی پوست از جمله اثرات خربزه به علت داشتن این ویتامین است.

وی  با توصیه ای به مبتلایان به دیابت اظهار داشت: قند موجود در خربزه از نوع گلوکز و لولوز بوده به سرعت جذب خون شده و به همین سبب باعث بالا رفتن سریع قند خون می‌شود بنابراین مبتلایان به دیابت و افراد دارای اضافه وزن نباید آن را مصرف نمایند.

نقشی از نفخ حاصل از مصرف خربزه گفت و تاکید کرد: مصرف زیاد خربزه باعث نفخ می شود، در نتیجه در ناحیه معده و روده ایجاد درد می کند./س

برچسب ها: تقویت ، سلول ، مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.