مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: بیش از 3 میلیارد ریال برای احیای بورآلان ماکو با مبادله موافقتنامه اعتباری تزریق خواهد شد.

علی پیرمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برای توسعه جنگل‌کاری در آذربایجان غربی تخصیص یافته است.

وی به روند طرح ترسیب کربن در منطقه بورآلان ماکو اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح در مرحله مبادله موافقتنامه استانی قرار گرفته که اعتبار این طرح نیز مشخص شده است.

پیرمرادی افزود: هم اکنون در انتظار مسئولان سازمان متبوعه برای بازدید از این منطقه و نشست تخصصی برای امضا موافقتنامه هستیم.

وی عنوان کرد: با مبادله این موافقتنامه اعتباری بیش از 3 میلیارد ریال برای احیا بورآلان ماکو تزریق خواهد شد که در هفته‌های آینده این امر نیز محقق خواهد شد.

پیرمرادی اذعان داشت: طرح ترسیب کربن یکی از طرح‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است که با مشارکت سازمان بین المللی UNDP (سازمان توسعه عمران و پیشرفت ملل متحد) اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در منطقه بورآلان نگاه ویژه‌ای خواهد داشت برای مبارزه با بحران شن‌زایی و توسعه فضای سبز که عمدتا با مشارکت عرصه‌نشینان و روستاییان این کار صورت خواهد پذیرفت.

پیرمرادی یادآور شد: برای نخستین بار در آذربایجان غربی این طرح به اجرا در خواهد آمد و آذربایجان غربی سومین استان پایلوت کشور خواهد بود که این سازمان بین المللی برای احیا و توسعه عرصه‌های ملی آن مشارکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های توسعه درختکاری و فضای سبز حاشیه دریاچه ارومیه را با کاشت درختان جنگلی با گونه‌های مقاوم توسعه دهد.

پیرمرادی اضافه کرد: با مطالعات و بررسی‌های انجام شده برای نمونه، منطقه رشکان ارومیه انتخاب شده که هم اکنون با نظارت کارشناسان اداره جنگل اداره کل این موضوع در حال اجرا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تصریح کرد: در منطقه رشکان مساحتی نزدیک به یک هکتار در دست کاشت نهال با گونه‌های مقاوم است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه و خشک شدن آب این دریاچه که منجر به پدید آمدن اراضی بسیار زیادی در اطراف این دریاچه شده و بهترین گزینه برای جلوگیری از برخی آفت‌های این امر ، درختکاری در حاشیه این دریاچه می‌تواند باشد./س

برچسب ها: ماکو ، آبخیزی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.