وکیل مدافع روسی ادوارد جوزف اسنودن، پیمانکار فنی و افشاگر اطلاعات محرمانه برنامه‌های جاسوسی آمریکا اعلام کرد موکلش حاضر است درباره ماجرای شنود مکالمات تلفنی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان شهادت دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ آناتولی کوچرنا در گفتگو با رادیو اکو مسکو گفت: این کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که به عنوان پیمانکار برای سازمان امنیت ملی کار می‌کرد، برای شهادت در ماجرای شنود تلفنی مرکل اعلام آمادگی کرده است، به شرط آنکه این شهادت در خاک روسیه انجام گیرد.

اسنودن ژوئن 2013 اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ و محرمانه‌ای از برنامه‌های فوق سری سازمان امنیت ملی آمریکا از جمله برنامه شنود پریزم را به گاردین و واشنگتن پست لو داد و اکنون به روسیه پناهنده شده است. 

آناتولی کوچرنا گفت:«اسنودن برای این کار به آلمان نخواهد رفت. این کار غیرممکن است زیرا وی حق خارج شدن از خاک روسیه را ندارد».

وی افزود: اگر اسنودن این کار را انجام دهد پناهندگی خود را از دست خواهد داد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که اسنودن روز گذشته در مکانی مخفی با هانس کریستیان استروبله نماینده حزب سبزهای آلمان در مسکو دیدار کرد و این نماینده آلمانی از اسنودن پرسیده بود آیا حاضر است در ماجرای جاسوسی از مرکل شهادت دهد.

کوچرنا گفت: موکلش برای همکاری با همه اعلام آمادگی کرده است و هیچ منعی در این خصوص وجود ندارد. نماینده اعزامی حزب سبزهای آلمان به روسیه بعد از دیدار با اسنودن گفت؛ این پیمانکار فنی آمریکایی اطلاعات زیادی در اختیار دارد و برای توضیح درباره هر ماجرایی آماده است شهادت دهد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار