یک فعال اقتصادی گفت: در کشورهای پیشرفته دیگر نام پروژه برای ساختمان‌سازی به‌کار نمی رود و برنامه ریزی و مدیریت با این نام اغشته شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سیدجواد درهمی در همایش ارزیابی تاثیرات اجتماعی پروژه‌های شهری،اظهاکرد: مفهوم عدالت اجتماعی درتوسعه شهر و الگوی شهرهای پیشرفته اکنون در کشور ما الگویی خاص ندارد.

وی افزود: الگوی فعلی شهرهای کشور ما دچار نوعی سردرگمی شده و سبب مشکلاتی در خصوص ترافیک، محیط زیست، حاشیه نشینی و چندین موضوع دیگر شده است.

وی تصریح کرد: در صورت عدم اصلاح اجرای این موضوع شهر مشهد در آینده ای نزدیک خارج از کنترل می شود و توان برطرف کردن این موضوع اکنون زمان مناسب است.

درهمی یادآور شد: باید رویکرد پیشگیرانه را در اجرا یپروژه‌ها پیش گرفت تا نسل های آینده نیز از محیط زیست طبیعی بهره مند شوند یعنی از این لحظه به بعد تباید از سهم آیندگان مصرف کرد.

وی افزود: توسعه پایدار شهر ک توسعه انسان محور است ولی باید این توسعه با تاکید بر عدالت و مشارکت اجتماعی و شفافیت صورت یگیرد و حکمرانان شهری نیز در این زمینه پاسخگویی کنند.

وی عنوان کرد: اگر مناطق کمتر توسعه یافته مورد توجه سرمایه گزاران قرار بگیرد آن منطقه از شهرها نیز می توانند تبدیل به مناطق برخوردار شوند ،کاری که در شمال شهر مشهد انجام شده و مجموعه سپاد در آنجا رمایه گذاری کرده است.


برچسب ها: همایش ، ارزیابی ، تاثیرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.