سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این دوره از مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانگر این مسئله بود که ایران هیچ منعی در برابر شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود ندارد و تلاش می‌کنیم تا نهایت همکاری را با آژانس داشته باشیم تا به آژانس ثابت کنیم که فعالیت هسته‌ای ما دارای هیچگونه انحرافی نیست.

سید حسین نقوی‌حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و انتشار بیانیه مشترک بعد از پایان مذاکرات از سوی ایران و آژانس گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته تا هیچگونه موضوع اختلافی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود نداشته باشد.
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران عضو رسمی آژانس بوده و در چارچوب ان پی تی فعالیت می‌کند و مقررات آژانس را نیز کاملا رعایت می‌کند اما  هرازگاهی  خبرها و اداعاهایی از سوی صهیونیست‌ها و منابع معاند مطرح می‌شود که تلاش دارد در این زمینه باعث ایجاد نگرانی ‌شوند اما ما در تلاشیم تا صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای خود را اثبات کنیم.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ایران عضو رسمی آژانس است و طبق مقررات آن عمل می‌کند، اسناد هسته‌ای ایران از سوی آژانس انرژی اتمی ثبت شده و از این لحاظ نیز هیچگونه نگرانی نداریم زیرا هیچگونه خلافی مرتکب نشدیم. 
 
نقوی‌حسینی در ادامه تصریح کرد: ما بارها اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه در جهت بهره‌برداری غیر صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای گام برنخواهد داشت چرا که این مسئله فتوای مقام معظم رهبری و مرجع دینی ماست و بر همه ما واجب شرعی است که رعایت کنیم. 
 
وي در پايان خاطرنشان كزد: این دوره از مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانگر این مسئله بود که ایران هیچ منعی در برابر شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود ندارد و تلاش می‌کنیم تا نهایت همکاری را با آژانس داشته باشیم تا به آژانس ثابت کنیم که فعالیت هسته‌ای ما دارای هیچگونه انحرافی نیست.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار