سفیر سابق ایران در چین گفت: جمهوری اسلامی ایران باید در مسئله هسته‌ای به طور جدی و براساس معاهده "ان‌پی‌تی" پیش رود و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک تفاهم دست یابد.

"جواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرافکنی‌های رژیم غاصب صهیونیستی در روند مسئله هسته‌ای کشورمان، اظهار داشت: دشمنی این رژیم اشغالگر با جمهوری اسلامی ایران همواره دائمی و همه‌جانبه است و اینکه ما انتظار داشته باشیم تا صهیونیست‌ها و دولت‌های بزرگ غربی همچون آمریکا و انگلیس نسبت به ایران انعطاف واقعی برای همیشه نسبت به کشورمان نشان دهند یک اشتباه است.

وی ادامه داد: بنابراین آنچه که در حال حاضر در مجامع بین‌المللی علیه ایران اتفاق می‌افتد همگی دارای جنبه تاکتیکی است. 

منصوری با اشاره به وجود تفکرات مختلف در دستگاه حکومتی آمریکا، تأکید کرد: برخی از افراد در دولت آمریکا براین باورند که باید با ایران با خشونت و به صورت دائمی برخورد شود و برخی دیگر معتقدند که رفتارشان با کشورمان باید منعطف و آرام‌آرام باشد.

وی ادامه داد: طبیعتا هرکدام از این گروه‌ها به گونه‌ای عملکرد خود را نشان می‌دهند، همان‌گونه که پیش از این یکی از اعضای کنگره آمریکا به صراحت اعلام کرده بود چنانچه مسئله هسته‌ای غرب با ایران حل شود ما مسئله حقوق بشر را مطرح می‌کنیم.

سفیر سابق ایران در چین تصریح کرد: طرح مسئله حقوق بشر علیه ایران از سوی غرب و کشاندن این مسئله به مجمع عمومی دور از انتظار نیست، چرا که حتی با وجود حل مسئله هسته‌ای و حقوق بشر ایران، غربی‌ها در تلاش برای طرح مسئله سوم خواهند بود. 

منصوری با تأکید براینکه به طور اساسی صهیونیست‌ها و غرب در مقابله با ایران از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند بود و هیچ‌گونه انعطاف و آرامشی از خود نشان نخواهند داد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی باید سیاست خود را به طور قاطع پیش برده و در عین حال با هرکدام از سناریوهای از پیش تعیین شده غرب برخورد متناسب با آن را داشته باشد.

وی ادامه داد: ما باید در مسئله هسته‌ای به طور جدی و براساس معاهده "ان‌پی‌تی" پیش رویم و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک تفاهم برسیم.

سفیر سابق ایران در چین با تأکید براینکه بیش از سه دهه است که پرونده حقوق بشر ما از سوی غربی‌ها در مجامع بین‌المللی مطرح می‌شود، تصریح کرد: از همان هفته‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی و با اعدام تعدادی از سران رژیم شاه مخلوع ایران نیز پرونده حقوق بشر ایران به جریان افتاد و این درحالی است که این پرونده به طور قطع در آینده ادامه خواهد یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصولا جمهوری اسلامی ایران هر رفتار اسلامی که از خود نشان دهد غرب در مقابل آن می‌ایستد، بنابراین ما نباید در رابطه با این مسائل نگران شویم چرا که این برنامه‌ها در اشکال مختلف خود ادامه خواهد داشت، از این رو کشورمان باید برای هرکدام از آنها برنامه خاصی داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار