نیروهای ارتش سوریه بر خلاف تبلیغات برخی از شبکه های تلویزیونی ماهواره ای مانند العربیه ، همه تلاشهای گروههای تروریستی را برای تصرف اردوگاه قرمید متعلق به ارتش سوریه در اطراف شهر ادلب خنثی کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، تروریستها با توجه به اهمیت راهبردی اردوگاه قرمید در اطراف شهر ادلب و با توصیه کارشناسان نظامی خارجی صدها بار تلاش کرده اند تا این اردوگاه را به تصرف خود در آورند و از این طریق وارد شهر ادلب شوند اما هر بار شکست خورده اند. 

کاربران اینترنت با دیدن خبرها و تصاویر زیادی که در اینترنت درباره تصرف کارگاه قرمید توسط تروریستها منتشر شده است اینگونه تصور می کنند که این خبرها صحت دارد. 

زئیف احمد خبرنگار شبکه سوریه در گزارشی از قرمید گفت راهی اردوگاه قرمید شدیم تا اوضاع را از نزدیک بررسی کنیم و در جریان وضع سربازان قرار گیریم.

زئیف احمد از سربازان حاضر در اردوگاه قرمید پرسید اعضای گروهک دولت اسلامی در عراق و شام و گروهک جبهه النصره می گویند قرمید را تصرف کرده اند آیا صحت دارد؟

شماری از سربازان سوری در پاسخ گفتند این صحت ندارد و همچنانکه می بینید اردوگاه قرمید در اختیار نیروهای سوری است و آنها در اینجا به وظیفه خود عمل می کنند.

گروه خبری شبکه تلویزیونی سوریه نخستین رسانه ای بود که به قرمید رفته است.

یکی از سربازان گفت: من از استان رقه هستم دوست دارم به خانواده‌ام اطمینان خاطر بدهم که خوبم و سوریه نیز به سلامت است.ارتش سوریه نیز مدافع کشور باقی خواهد ماند .

یکی دیگر از سربازان گفت: همه ما که در اینجا هستیم خوبیم و همت بسیار بالایی داریم و پیروزی نزدیک است. من به برادران و خواهرانم در منطقه تلکلخ در استان حمص دورود می فرستم و به آنها می گوییم با پیروزی باز خواهیم گشت.

یک سرباز دیگر ارتش سوریه گفت: من از استان رقه هستم. قرمید در اختیار ارتش سوریه است.به همت جوانان و به خواست الهی سوریه پیروز خواهد شد.

تروریستها تشکیلات نظامی در قرمید را "لشکر مرگ" نامیده اند.

یکی از نیروهای حاضر در قرمید گفت: ما برای تروریستها لشکر مرگ هستیم اما برای شهر ادلب لشکر زندگی هستیم .

یکی دیگر از نیروهای ارتش گفت: نیروهای حاضر در این اردوگاه فقط چند نفر از آنها زخمی شده‌اند. تروریستها از مقابل نیروهای ارتش فرار می کنند.

یکی دیگر از نیروهای ارتش با پخش بخشی از یک گزارش شبکه تلویزیونی العربیه که در گوشی تلفن همراه ضبط شده است گفت: العربیه اعلام کرده است که نیروهای ارتش در محاصره هستند و افراد مسلح وارد این منطقه شده‌اند اما می بینید که از آنها در اینجا خبری نیست و به خواست الهی همه ادلب را آزاد خواهیم کرد.

یک نظامی دیگر گفت: با خدا و کشور عهد بسته ایم که به این کشور وفادار بمانیم و تا آخرین فرد تروریستی که در سوریه حضور دارد می جنگیم و ثبات و امنیت را برقرار می کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار