یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: نهضت سرخ حسینی و انتظار سبز مهدویت شیعه را فناناپذیر کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حجت الاسلام سید حسن آقامیری در گردهمایی هیئت های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) کاشان در حسینیه هیات چهارده معصوم این شهرستان با اشاره به سخنان «فوکویاما نظریه پرداز ژاپنی تبار» در همایش بازشناسی هویت شیعه گفت: وی شیعه را پرنده‌ای با دو بال سبز و سرخ تشبیه کرده است که بال سبز این پرنده ریشه در مهدویت و عدالت‌خواهی و بال سرخ آن ریشه در کربلا و شهادت‌طلبی دارد و به همین علت شیعه را فنا ناپذیر دانسته است.

وی با اشاره به روایات متعدد که امام حسین(ع) به عنوان چراغ هدایت و کشتی نجات معرفی شده است افزود: تمسک به فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) تنها راه نجات و سعادت دنیوی و اخروی بشر است.

این کارشناس مذهبی وظیفه سنگین علمداری مردم ایران در مکتب اهل بیت را تأکید کرد و گفت: دلیل وفور مدفن امامزادگان در ایران گواه محکمی بر صدق این ادعا و نشان وفاداری و پایبندی مردم ایران به مکتب اهل بیت است.

حجت الاسلام آقامیری با اشاره وجود بقاع متعدد امامزادگان عظیم الشان در منطقه کاشان نیز تصریح کرد:کثرت وفور امامزادگان و ولایت مداری مردم این منطقه کاشان را به دارالمؤمنین ایران تبدیل کرده است.

این مبلغ حوزه علمیه قم تحلیل مباحث خرافی و آسیب شناسی عزاداریها در ادامه با اشاره در پیش بودن محرم و ماه عزاداری و سوگواری مصائب حسینی گفت: بساط عزای اباعبداله الحسین(ع) از اول خلقت به پا بوده است و نگاه به عزاداری از سر عادت غلط است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن ترویج خرافات در عزاداری های حسینی و فرهنگ انتظار را هدف قرار داده است افزود: شیعه باید اول علمداری مکتب اهل بیت (ع) را حفظ کند و پس از آن در راستای ترویج این فرهنگ تلاش کند چرا که ترویج خرافات و آسیب های عزاداری حفظ این بیرق را به مخاطره می اندازد.

به گفته وی، مدیریت دینی هیات های مذهبی امری ضروری است و می تواند آنرا از مخاطرات حفظ کند.

گفتنی است: گردهمایی بزرگ هیئت های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) کاشان در آستانه ماه محرم به همت اداره تبلیغات اسلامی و با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و مسؤلان 600 هیئت مذهبی در حسینیه چهارده معصوم (ع) این شهرستان برگزار شد./س

برچسب ها: اصفهان ، گردهمایی ، هیئت ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.