رمان «هات»روز سه شنبه هفتم آبان ماه با حضور جمعی از نویسندگان جوان و پیشكسوت كشورمان در سالن اوستای حوزه هنری نقد می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر؛ در این نشست تخصصی كه به همت كارگاه قصه و رمان حوزه هنری و با مشاركت خانه كتاب برگزارمی شود، جواد افهمی و محمدكاظم مزینانی دو تن از رمان نویسان كشور، این كتاب را به بوته نقد می‌كشند.  
 
رمان «هات» در كردی جنوبی به معنای "آمد" نوشته محمدعلی قاسمی رییس حوزه هنری استان ایلام است. به گفته محمدعلی قاسمی، ادبیات دهه نود، خصوصا داستان و رمان دیگر ادبیات سرگرمی و وقت گذرانی‌های مفرح نیست. بلكه ادبیات تامل و آگاهی است. از این رو آثار جدیدش با آرم ادبیات «فراگاه»، می‌خواهد این تامل‌گرایی و آگاهی را به خواننده نشان دهد.  
 
نویسنده در كتاب «هات» هیجده گره در داستان آورده است كه در گره اول نویسنده، داستان را این گونه آغازكرده است: «هات. با خدا هیچ میانه خوبی نداشت. سیگاری گیراند و تف تلخی حواله زمین كرد. پیشانی‌اش لوچ انداخت. با آن گیوه‌ها لخ لخ كنان راه می‌رفت. انگار اعدامی‌ای بود كه او را به پای دار اعدام می بردند. آیا قاتل بود؟ كسی به درستی نمی دانست. انگار داشت با او حرف می زد: مگر چه كرده بودی كه اینگونه دلت در تلاطم بود!؟ مثل باد گرمسیری در خود لوله می‌شدی و می‌پیچیدی و برسطح صخره‌ها و سینه تپه‌ها فرو می‌نشستی و باز می‌آمدی. می‌رفتی و از نظرها غایب می‌شدی. می‌رفتی وردی از غبارخاكستری دشت‌های گرم و سوزان، بر جای می‌گذاشتی. شبیه سمندی كه نه چون باد، كه صاعقه وار دل خود را هی می‌كردی و در ورای تپه ماهورها از نظرها محو می‌شدی؛ مثل همیشه، همیشه آن آمد و رفتن‌های عجیب، كه آدم حس می‌كرد این آخرین آمد و رفت توست.»  
 
قاسمی این رمان را به روح شهید عدنان ثابوته یكی از دلیر مردان جنگ تحمیلی در استان ایلام، تقدیم كرده است.  
 
گفتنی است رمان «هات» در 304 صفحه توسط انتشارات سوره مهر در سال 92 وارد بازار كتاب شده است.  
 
علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 15:30 به سالن اوستای حوزه هنری؛ واقع در خیابان سمیه - نرسیده به خیابان حافظ - حوزه هنری مراجعه كنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: رمان ، هات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار