بیش از 80 هزار هیئت مذهبی در سراسر کشور از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت گرفته اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در شیراز با بیان اینکه بیش از 80 هزار هیئت مذهبی در سراسر کشور از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت گرفته اند، گفت: شوراهای هیئات مذهبی وظیفه ساماندهی و هدایت این هیئت ها را بر عهده می گیرند و نظارت بر مراسم و مناسک دینی و همچنین فعالیت های فرهنگی و دینی را به این شوراها واگذار کرده ایم.

رضا معممی مقدم در حاشیه برگزاری چهارمین دوره هیئت های مذهبی فارس گفت: بیش از 6 هزار نفر در سراسر کشور برای عضویت در شوراهای هیئات مذهبی نامزد شده اند که از این تعداد 2 هزار و 500 نفر انتخاب می شوند.

وی بر لزوم تخصصی شدن فعالیت هیئت های مذهبی در زمینه فعالیت های مختلف فرهنگی و مذهبی تاکید کرد و افزود: باید در دور جدید فعالیت شوراهای هیئت های مذهبی انجام فعالیت های تخصصی در حوزه های عفاف و حجاب ، جنگ نرم ، فعالیت های سایبری و امور تربیت محور توسط این هیئت ها انجام می شود.

رضا معممی مقدم افزود: پس از برگزاری شورای هیئت شهرستان ها ، اعضای این شوراها تا یک ماه آینده شورای مرکزی هیئت های مذهبی استانها را انتخاب می کنند و سپس شوراهای کشوری نیز انتخاب خواهند شد./س

برچسب ها: مجوز ، فعالیت ، هیئت ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.